جراحی بینی استخوانی ، ظرافت و زیبایی در یک قاب

بیشتر وقت ها همه چیز از یک فکر خوب آغاز می شود، فکری که به ما این انگیزه را می دهد تا یک تصمیم درست برای ایجاد یک تغییر دوست داشتنی بگیریم. یکی از این تغییر ها که شاید بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم، جراحی زیبایی بینی است که از نام خود، یک خاطره خوب در ذهن ما به یادگار گذاشته است. خاطره ای که با مرور آن، همراهی دلسوزانه بهترین جراح بینی را به یاد می آوریم و تقدیر می کنیم. پروسه ای که با ابتکارات بی نظیر خود در جراحی بینی استخوانی ، اثری هنری بر روی صورتمان خلق کرده تا هر روز صبح به شوق دیدن آن در آیینه، چشمهایمان را به روی صفحه جدید را در دفتر زندگی مان باز کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا اگر شما نیز داوطلب تجربه این اتفاق خوب هستید، اطلاعات پر محتوایی را که با کمک یکی از بهترین جراحان بینی تهران دکتر مهران دوغایی مقدم گرد آورده ایم درباره آن کسب کنید.

 

جراحی بینی استخوانی در تهران - دکتر دوغایی

مراحل جراحی بینی استخوانی

مراحل جراحی بعد از برگزاری جلسه مشاوره و سپری شدن دوره مراقبت های قبل از عمل بینی استخوانی، با ورود شما به اتاق عمل آغاز می شود.

  1. اولین مرحله در اتاق عمل، بیهوشی است. این جراحی اغلب تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و متخصص بیهوشی، برای قرار دادن شما در حالت آرامش و خواب، داروهایی را تزریق کرده و در تمام مدت پروسیجر، علائم حیاتی تان را تحت کنترل قرار می دهد.
  2. در مرحله دوم، برشی ظریف و کوچک در کلوملا با الگویی خاص ایجاد می شود. کلوملا، نوار باریکی از بافت است که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند. از طریق این برش به همراه تعدادی برش داخلی، جراح پوست بینی را بالا می زند تا به چارچوب استخوانی و غضروفی دست پیدا کرده و کار شکل دهی به بینی را انجام دهد.
  3. در مرحله سوم جراحی بینی استخوانی ، جراح به شکل دهی بینی می پردازد. امروزه، تمام جراحان پیشرو از روش پرزرویشن رینوپلاستی یا همان روش پرزرویشن بافت نرم و ربات ها استفاده میکنند که بر روی حفظ هر چه بیشتر زیبایی های نچرال بینی تمرکز کرده و تنها به رفع ایرادات آن ‌و با حداقل دستکاری می پردازد. در برخی موارد نیز از تکنیک گرافت غضروف برای تقویت چارچوب بینی یا ایجاد زاویه و کانتوری جذاب تر در بینی استفاده می شود.
  4. در مرحله آخر، بعد از اتمام تمامی اصلاحات لازم، برش ها با بخیه های ظریف بسته می شوند و پوست بینی به موقعیت قبلی خود برگردانده می شود. نهایتاً بینی گچ گرفته شده و بیمار به اتاق ریکاوری انتقال می یابد.

عوارض جراحی بینی استخوانی

هفته اول بعد از عمل بینی استخوانی، زمانی است که عوارض جانبی اجتناب ناپذیر تجربه می شود. مهارت جراح شما و استفاده از روشهای غیر تخریبی و پرزرواتیو تاثیر بسیار زیادی در کاهش شدت این عوارض دارد این عوارض شامل درد، کبودی، ورم و خونریزی مختصر می باشد. و اغلب با قرار دادن کمپرس یخ و بالا نگه داشتن سر و نیز استفاده از داروهای مسکنی که توسط پزشک تجویز شده است، به سرعت فروکش می کنند. سپردن جراحی به دست یک جراح بینی ماهر در تهران که به حفظ سلامت بیمار اهمیت زیادی می دهد، ضامن در امان ماندن از عوارض خطرناکی از قبیل عفونت، ایجاد اختلال در تنفس، تغییر حس بویایی و از همه بدتر، نارضایتی از شکل ظاهری بینی خواهد بود.

هزینه جراحی بینی استخوانی بر حسب ویژگی های هر بیمار، متفاوت است. برخی پروسیجرها پیچیده تر و در نتیجه وقت گیر تر می باشند و همین امر قیمت عمل بینی را گران تر می کند. موقعیت جغرافیایی و مهارت جراح نیز در هزینه ای که قرار است برای این فرایند زیبایی بپردازید، ایفای نقش می کند. از میان عمده ترین فاکتورهایی که در هزینه این پروسیجر نقش تعیین کننده ای دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستمزد جراح
  • هزینه های بیهوشی
  • هزینه های اتاق عمل

برخی هزینه های قبل و بعد از عمل نیز هستند که هر چند چندان قابل توجه نمی باشند ولی اگر بخواهید قیمت دقیق را به دست آورید لازم است آنها را نیز در محاسبات خود لحاظ کنید. این موارد عبارتند از :

  • تست های پزشکی
  • نسخه های تجویز شده توسط پزشک
  • ویزیت های بعد از جراحی بینی استخوانی

شرکت های بیمه معمولاً تنها هزینه هایی را که به ایرادات تنفسی از راه بینی ارتباط داشته یا بینی در اثر وارد آمدن ضربه شدید به ترمیم نیاز دارد، تحت پوشش قرار می دهند. در بیشتر موارد، شما باید هزینه عمل زیبایی بینی را از جیب خود بپردازید. پزشک در طول مشاوره، براوردی از هزینه این فرایند زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد.

انواع مدل بینی استخوانی

برای انتخاب بهترین مدلبرای جراحی بینی استخوانی ، توجه به ساختار و ویژگی های بینی و در نظر گرفتن هارمونی بین اجزای صورت، حرف اول را می زند. پزشک بعد از انجام معاینات و بررسی های لازم، انواع مدل بینی را با ویژگی های زیر برای بیمار تشریح می کند:

  • مدل بینی طبیعی: زاویه بین لب بالا و بینی در حدود 90-95 درجه بوده و قوسی روی پل بینی ایجاد نمی شود.
  • مدل بینی فانتزی: زاویه بین لب بالا و بینی در حدود 105 درجه بوده و قوس ملموسی روی پل بینی ایجاد می شود. در این مدل، اندازه بینی بسیار کوچک می شود.
  • مدل بینی نیمه فانتزی: زاویه بین لب بالا و بینی در حدود 95-100 درجه بوده و قوس روی پل بینی، کمتر از قوس روی پل بینی در مدل فانتزی است. به طور کلی، این مدل را می توان حدفاصل دو مدل بینی طبیعی و فانتزی دانست.

همانطور که قبلاً گفته شد، انتخاب انواع مدل بینی، تا حد زیادی به ویژگی های بینی بستگی دارد. حتی جنسیت داوطلب نیز حائز اهمیت است. برای مثال، در جراحی بینی استخوانی مردانه، بیشتر مدل طبیعی انتخاب می شود و آقایان، داوطلبین خوبی برای مدل های فانتزی یا نیمه فانتزی محسوب نمی شوند. عمل بینی استخوانی طبیعی، یکی از محبوب ترین گزینه ها برای اکثر آقایان بوده و در میان خانم ها نیز طرفداران بسیاری دارد.

رینوپلاستی بینی استخوانی بدون عمل

شاید در زمان سرچ برای یافتن اطلاعات درباره عمل بینی با مواردی از قبیل لیفت بینی با نخ، عمل بینی با لیزر، تزریق ژل یا فیلر به بینی و پلکسر بینی مواجه شده باشید. نکته حائز اهمیت در خصوص این روش ها این است که اولاً هیچکدام از آنها دارای قابلیت تغییر شکل و اندازه در چارچوب استخوانی و غضروفی بینی نمی باشند و دوم اینکه نتیجه به دست آمده از آنها موقتی بوده و بعد از چند ماه، بینی به حالت اولیه خود باز می گردد. بنابراین، اگر بینی استخوانی دارید که به فکر بهبود شکل ظاهری آن به صورت دائمی هستید، تنها راه حل شما، جراحی بینی استخوانی است.

عمل بینی استخوانی با پوست ضخیم و نازک

پوست نقش تعیین کننده ای را در عمل بینی ایفا می کند و اغلب به این نقش مهم، اهمیت چندانی داده نمی شود. چارچوب استخوانی و غضروفی بینی ما با پوست پوشش داده می شود و مولفه های آناتومیکی آن قبل از اجرای جراحی، توسط یک متخصص جراحی بینی استخوانی خوب مورد بحث قرار می گیرد. بینی دارای پوستی با ضخامت متوسط، در مقایسه با بینی دارای پوست ضخیم یا نازک، زیبایی های چارچوب بینی را بهتر نشان می دهد. پوست بسیار نازک باعث می شود که حتی کوچک ترین ایرادات، به وضوح نمایان شوند. بنابراین باید پروسیجرهای جراحی بسیار دقیقی به کار گرفته شود تا نتیجه جراحی پرفکت و بدون عیب و نقص باشد. در برخی موارد نیز از تکنیک هایی برای اضافه کردن لایه چربی به پوست بینی با استفاده از چربی بدن خود بیمار استفاده می شود. امروزه روش های پرزرواتیو بافت نرم با حفظ همه ی لایه های عمقی پوست نقش تعیین کننده ای در رسیدن به نتیجه ای چشمگیر در این بیماران ایفا می کنند.

در بینی های دارای پوست ضخیم، زاویه دادن یا ایجاد کانتور در بینی دشوار است چون پوست مانند پتو ، لایه ضخیمی را روی چارچوب بینی ایجاد می کند که این مشکل در جراحی بینی استخوانی وجود ندارد. به این ترتیب، در موارد لازم تکنیک هایی برای کنترل دقیق چگونگی توزیع پوست بر روی اسکلت بینی به کار گرفته می شود، مدرن ترین این روش ها استفاده از روشهای پرزویشن لیگامانها می باشد که تنها توسط برخی جراحان پیشرو انجام می شود. استفاده از گرافت های غضروفی و اجتناب از کوچک کردن زیاد از حد، نقش موثری در حصول نتیجه مطلوب دارد. در نظر داشته باشید که اصولا در بینی های با پوست ضخیم ،انتخاب نتیجه فانتزی و خیلی کوچک ، انتخاب مناسبی نبوده و نتیجه مناسب نخواهد بود.

بهترین جراح بینی استخوانی

عمل بینی در میان جراحی های پلاستیک زیبایی، هنری ترین و دشوارترین پروسیجر محسوب می شوند. هر تغییری که جراح در بینی شما ایجاد می کند دارای جنبه های زیبایی سه بعدی است که مستقیماً از هر زاویه ای، چهره تان را تحت تاثیر قرار می دهد. پس تکلیف خود را در فاز انتخاب بهترین دکتر عمل بینی، درست انجام دهید. تشخیص، 50 درصد از درمان است. پس جراحی را انتخاب کنید که با ماجرجویی های مختلف از قبیل گفتگو با بیمار، به کار گیری تکنیک های مناسب و به روز، بتواند به بهترین سطح تشخیص برای هر بیمار دست پیدا کرده و زیباترین نتیجه را خلق کند.

سن مناسب جراحی بینی استخوانی

عمل بینی، صرفنظر از سن، یکی از پر طرفدارترین پروسیجرهای جراحی پلاستیک صورت است. فرقی نمی کند که جوان یا میانسال باشید یا در حال سپری کردن دهه های بالای زندگی تان باشید. لذت بردن از حس دوست داشتنی اعتماد به نفسی که به واسطه زیبایی چهره درک می کنیم حق طبیعی همه ما انسان هاست. بعد از 18 سالگی یعنی زمانی که رشد بینی به تکامل می رسد می توانید برای این پروسیجر زیبایی اقدام کنید. تا سن 40 سالگی، پوست هنوز دارای قابلیت ارتجاعی می باشد و همین ویژگی، فرایند بهبود را با کیفیت بیشتری پیش می برد. بعد از این سن هر چند خاصیت ارتجاعی پوست اندکی کاهش می یابد ولی این ویژگی تنها طول دوره بهبود را طولانی تر کرده و محدودیتی جدی برای انجام عمل محسوب نمی شود.

 

چه سنی برای جراحی بینی استخوانی مناسب است ؟ - دکتر مهران دوغایی

 

مزایای جراحی بینی استخوانی ؟

جراحی بینی استخوانی یا جراحی رینوپلاستی استخوانی ، یکی از روش‌ های جراحی بینی است که به منظور تغییر شکل و اندازه بینی و خوش فورم کردن آن و همچنین بهبود عملکرد تنفسی بینی انجام می ‌شود. نتیجه زیبایی در بینی های استخوانی با ضخامت پوست نرمال، معمولا بهتر از بینی های گوشتی هست و بینی قابلیت پذیرش هرگونه تغییری را دارد. برخی از مزایای جراحی بینی استخوانی عبارتند از :

  • بهبود عملکرد تنفسی : جراحی بینی استخوانی می ‌تواند بهبود عملکرد تنفسی بینی را ایجاد کند ، به خصوص در صورتی که بینی شما به دلیل انحراف ، ترشحات بینی یا سایر مشکلات ، با مشکلات تنفسی مواجه است.در بسیاری از بینی های استخوانی حتی در بیمارانی که انحراف بینی قابل توجهی ندارند نیز، می توان با کمک روشهای تخصصی خاص با افزایش سطح دریچه های داخلی بینی به بهبود وضعیت تنفسی بینی بیمار کمک کرد
  • بهبود شکل بینی : جراحی زیبایی بینی استخوانی می ‌تواند شکل بینی شما را بهبود بخشد. این شامل از بین بردن انحراف بینی به یکطرف ، کوچک کردن بینی بزرگ ، بزرگ کردن بینی کوچک و تغییر شکل بینی به صورت کلی است. اصولا بینی های استخوانی قابلیت پذیرش هر تغییری را داشته و در انتخاب فورم بینی بعد از جراحی محدودیتی وجود ندارد
  • بهبود روحیه : برخی افراد ممکن است به دلیل شکل بینی، از خود راضی نباشند و احساس کمبود شخصیت کنند. جراحی بینی استخوانی می ‌تواند بهبود روحیه شما را نیز به همراه داشته باشد.

به هر حال ، قبل از تصمیم گیری برای جراحی بینی استخوانی ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و مزایا و معایب این روش را با او بررسی کنید.

چه شرایطی برای انجام جراحی بینی استخوانی مناسب است ؟

برای انجام جراحی بینی استخوانی ، شرایط زیر باید برآورده شود:

  • سن : برای انجام جراحی بینی استخوانی ، باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید ، زیرا در این سن ، استخوان ‌های بینی به رشد کامل می ‌رسند.
  • سلامتی : برای انجام جراحی بینی استخوانی ، باید سلامتی کامل داشته باشید. برای این منظور ، باید از طریق مشاوره با پزشک ، از وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کنید.
  • مشکلات تنفسی : اگر مشکلات تنفسی دارید که به دلیل انحراف بینی است ، جراحی بینی استخوانی می‌ تواند به شما کمک کند.
  • انحراف بینی : اگر بینی شما به یکطرف منحرف است و از طرفی باعث مشکلاتی مانند سردرد ، درد در ناحیه بینی، خشکی دهان و گلو ، خواب آلودگی و… شده است ، جراحی بینی استخوانی می ‌تواند به شما کمک کند.
  • تغییر شکل بینی : اگر شکل بینی شما به نحوی است که باعث ایجاد نارضایتی شما شده است ، می ‌توانید با جراحی بینی استخوانی ، شکل بینی خود را به دلخواه تغییر دهید.

به هر حال ، برای تشخیص دقیق وضعیت بینی و تعیین نیاز به جراحی بینی استخوانی ، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 9 =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: