بهبودی بعداز جراحی بینی

همانطور که میدانید بعد از رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی باید اقداماتی را انجام دهید که بهبود سریعتر بینی کمک میکند و در غیر این صورت ممکن است عمل بینی نتیجه ای نداشته باشد. 

عوارضی که بعد از عمل برای همه پیش می آید طبیعی است. به عنوان مثال کبود شدن، ورم کردن از عوارض طبیعی جراحی بینی سات که با دیدن آنها نباید خود را درمان کنید . این عوارض ممکن است تا یک الی دو هفته و حتی تا یک سال ادامه داشته باشد. 

اگر شما هم جراحی بینی را به تازگی انجام داده اید ولی نمی دانید دقیقا چه کارهایی باید انجام دهید در ادامه همراه ما باشید و به توصیه های جراح بینی دکتر مهران دوغایی توجه کنید تا هر چه سریعتر به بهبودی کامل برسید.

بهبودی بعد از رینوپلاستی 

اقدامات بعد از جراحی بینی بسیار مهم است طوری که در صورت رعایت نکردن آنها ممکن است نتیجه دلخواه به دست نیاید و حتی فرم بینی خراب شود.

در این مراحل باید از خیلی چیزها دست بکشید و در رژیم غذایی و حتی فعالیت باید کارهای انجام دهید که حتی ممکن است در روزهای معمولی آها را انجام نمیدادید.

  • خوابیدن بعد از عمل بیشتر سخت تر خواهد شد یعنی، به راحتی مانند روزهای معمولی نخواهید خوابید و هر لحظه باید مراقب باشید که در خواب نچرخید و بینی به چیزی اصابت نکند. 
  • نباید وسایل سنگین را حمل کنید زیرا موجب فشار در بینی و جریان بیشتر خون در آن قسمت میشود که در نای خونریزی رخ میدهد. 
  • از خوردن غذاهایی که ادویه جات زیادی دارند خودداری کنید زیرا ورم بینی را بیشتر میکنند .
  • در معرض نور خورشید تا مدتی قرار نگیرید.
  • از سرم های مخصوص برای شستشوی بینی بینی استفاده کنید و از گوش پاک کن ها به هیچ وجه به کار نبرید.
  • نوشیدن الکل و مانند آن روند بهبودی را کندتر خواهد کرد.

اقدامات مهم بعد از عمل 

یکی از مهمترین اقدامات بعد از عمل بینی جلوگیری از هرگونه آسیب رسیدن به بینی است؛ زیرا بعد از عمل، بینی بسیار آسیب پذیر خواهد بود و در صورت ضربه دیدن، فرم بینی سریعا تغییر خواهد بود.

علاوه بر محافظت از بینی باید سعی کنید در هنگام خواب، نوک بینی به سمت بالا قرار گرفته باشد برای همین منظور باید از بالشت های نرم استفاده کنید که سر بالاتر از بدن قرار بگیرد.

بهبودی کامل بعد از عمل 

برای کاهش کبودی های دور چشم و بینی باید از کمپرس یخ استفاده کنید . تا جایی که ممکن است کمپری را روی پیشانی قرار ندهید زیرا موجب سر درد میشود .

نکته بعدی استفاده از داروهایی که پزشک برای شما تجویز میکند. داروهای شامل آنتی بیوتیک ، مسکن و قرص های سرماخوردگی و قطره های بینی برای پیشگیری از آّرزش بینی میشود .

از سرم های شستشو برای شستشوی بینی حداقل روزی دو بار استفاده شود.

بعد از حدود دو روز از جراحی، پانسمان برداشته شود( این کار توسط پزشک انجام شود )

برای حفظ فرم بینی و همچنین کاهش تورم بینی حتما از چسب بینی استفاده شود که به مدت زمان 2 هفته نیاز دارد.

حتما تا مدتی زیر نظز پزشک باشید تا پزشک معاینات لازم را انجام دهد و اگر نیازی باشد دارویی برای تان تجویز کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سیزده =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: