سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ چیست ؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سوهان کشیدن بینی (رسپینگ بینی) چیست؟ ما در این بخش از مقاله توضیحات کاملی را درباره این روش ارائه خواهیم داد. همانطور که مستحضرید در نوشته های پیشین در مورد انواع بافت و شکل بینی و نیز روش‌های جراحی، دوره نقاهت، معایب و مزایای هریک از روش‌های مرسوم عمل بینی برای بینی های استخوانی و بینی های گوشتی به بحث و گفتگو پرداختیم. حال بر آنیم تا در این بند به معرفی روشی دیگر از روش های جرای زیبایی بینی بپردازیم. جراحی زیبایی بینی یکی از مهم ترین عمل های زیبایی است و به همین دلیل از روش ها و تکنیک های مختلفی برای اصلاح فرم بینی استفاده می شود. یکی از روش‌های اصلاح فرم بینی رسپینگ بینی است. رسپینگ بینی با هدف اصلاح قوز و صاف کردن استخوان اضافی بینی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش عوارض کمتری نسبت به سایر روش های اصلاح قوز بینی دارد. در این روش نیاز به بیهوشی نیست و عمل رسپینگ بینی با بی حسی موضعی قابل انجام است. از سوهان کشی بینی علاوه بر اصلاح قوز بینی می توان بعد از عمل جراحی بینی به منظور فرم دهی نهایی از آن استفاده کرد.

ما قصد داریم تا در مورد نحوه سوهان کشی بینی، عوارض احتمالی رسپینگ بینی و هزینه رسپینگ بینی توضیحاتی را ارائه دهیم.

سوهان کشیدن بینی و روش های آن

سوهان کشیدن بینی بعد از عمل بینی یک روش رایج برای فرم دهی نهایی به بینی است. با استفاده از رسپینگ بینی با سوهان، پزشک جراح بینی با سوهان کشیدن بینی سعی در حذف قسمت های قوز دار بینی می‌کند. به این عمل رسپینگ بینی نیز می‌گویند. برا عمل کشیدن سوهان بینی مانند سوهان ناخن دارای برجستگی هایی برای رفع عیوب موجود است با این تفاوت که جنس رسپینگ بینی از به طور معمول از فولاد ضد زنگ است. لازم به ذکر است که سوهان کشیدن بینی هم به روش باز و هم به روش بسته انجام شود.

سوهان بینی بسته به نوع استفاده انواعای دارد که شامل :

  • سوهان بینی نرم که برای فرم دهی های نهایی و گاین استفاده می شود
  • سوهان سوزنی که استفاده این سوهان برای حذف قوزهای درشت است.
  • سوهان بینی عاج درشت از این سوهان برای بینی هایی که قوز متوسطی دارند استفاده می شود.

رسپینگ بینی و اصلاح قوز بینی

طیف گسترده جراحی زیبایی در تمام نقاط بدن به خصوص صورت، تغییرات قابل توجهی در جهت بهبود نواقص انجام می دهد. یکی از انواع رایج جراحی زیبایی، رسپینگ بینی یا سوهان کشی بینی است و به منظور رفع عیوب مادرزادی یا اکتسابی انجام می شود که برای ایجاد ظاهری بهتر یا بهبود شرایط پزشکی انجام می شود. رسپینگ بینی انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها که برای رفع قوز بینی معمولا رایج است سوهان کشی بینی است. بدین صورت که جراح زیبایی با ابزارهای مدرن خاصی با انجام عمل سوهان کشیدن بینی نسبت به از بین بردن برآمدگی و ایجاد فرم و شکل دلخواه اقدام می کند. همانگونه که از نام این جراحی پیداست می بایست گفت که این نوع عمل نوعی جراحی بینی است که در جهت رفع عیوبی از جمله قوز بینی با سوهان کشیدن انجام می شود و تنها تفاوت سوهان کشی بینی با دیگر انواع جراحی قوز بینی در اینست که در استخوان بینی بریدگی یا تراشی ایجاد نمی شود. البته در برخی موارد با صلاحدید جراح زیبایی بینی علاوه بر سوهان کشیدن و رسپینگ بینی نیاز به برش و به عبارتی جراحی بینی دیگری نیز می باشد.

بیشتر بخوانید : انحراف بینی چیست ؟ علائم و روش درمان آن 

عوارض رسپینگ بینی

عمل رسپینگ نیز همانند سایر عمل های بینی نیاز به برش بافت بینی و به اصطلاح جراحی دارد تنها تفاوت این عمل در این است که در روش‌های دیگر جراح زیبایی ،بافت اضافی را برش می‌دهد یا در برخی موارد مجبور به شکستن بافت می‌شود اما در رسپینگ بینی تنها با کشیدن سوهان عمل انجام می‌شود. عمل سوهان کشیدن بینی معمولا به عنوان یک روش مستقل و گاهی نیز به عنوان مکمل عمل بینی انجام می‌شود. بدین معنا که ممکن است پس از انجام یک جراحی نیاز باشد تا جراحی با سوهان کشیدن عمل را به پایان برساند. همانطور که گفته شد رسپینگ بینی نیز نوعی جراحی بینی استخوانی است بنابراین پس از جراحی شاهد کبودی و تورم بافت بینی خواهیم بود. مدت زمانی که تورم بافت ممکن است به طول بینجامد حدود 9 ماه الی یکسال می باشد.

هزینه رسپینگ بینی

هزینه رسپینگ بینی همانند عمل بینی بسته به نوع بینی و روش جراحی متغیر است و در این مورد باید با پزشک جراح بینی ( دکتر دوغایی مقدم ) مشورت نمایید. برای از بین بردن قوز بینی با سوهان نیاز است تا به یک پزشک متخصص در این باره مراجعه کنید. توانا بودن پزشک در از بین بردن قوز بینی با سوهان بسیار تاثیر گذار است و اگر به دنبال نتیجه رضایت بخش از عمل رسپینگ بینی هستید بهتر است در انتخاب پزشک جراح خود حساسیت بالایی به خرج دهید.

دکتر مهران دوغایی مقدم – پزشک جراح زیبایی صورت 

خدمات زیبایی : بوتاکسلیفت صورت و جراحی بینی 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

4 پاسخ

  1. سلام آقای دکتر. من 24 سالمه و حدودا دو سال پیش بینیم بر اثر ضربه دچار قوزی ‌‌‌شد. من هم به خاطر همین موضوع به یک متخصص بینی مراجعه کردم و همین مشکلمو باهاش در میون گذاشتم. اون گفت که من اصلا چیزی به اسم سوهان بینی نشنیدم و باید بینیت رو جراحی کامل کنی. اینم بگم قوز بینیم اونقدر زیاد نیست و من هم نمیخوام بینیمو عمل باز کنم. لطفا بگید سوهان بینی فقط بعد از عمل بینی باز قابل انجامه یا کسی که اصلا بینیشو عمل نکرده و نخواد بکنه هم میتونه از این روش استفاده کنه؟؟؟
    اگه جوابتون بله هست میتونم قبل از مراجعه حضوری خدمتتون عکس بینیمو واستون از طریق واتساپ بفرستم یا نه؟ چون میخوام نظرتونو بدونم که واقعا قوز بینیم در حدی هست که با سوهان قابل رفع باشه یا اینکه خیلی زیاده و باید عمل جراحی باز کنم؟ واسه این میپرسم چون من ساکن تهران نیستم و قبل از مراجعه میخوام کاملا مطمئن باشم. ممنون میشم جواب بدید 🙏

  2. سلام اقای دکتر من بینیم کوچیکه یه ضربه خفیف خورده ک یه قوز کوچیک روی بینیم در اومده من نمیخوام عمل کنم ایا همینجوری هم میشه سوهان کشی کرد

  3. سلام آقای دکتر من بینیم رو عمل کردم یکم قوز داره دیگه به پزشکی که عمل کرده دیگه نمیخوام مراجعه کنم قوزشم کمه میخواستم بپرسم شما میتونید سوهان کشی کنید با بی حسی ممنون میشم جوابمو بدید من اهل تهران نیستم اهل شهرستانم لطف کنین راهنمایی کنین ممنون میشم از لطفتون

    1. سلام
      در صورتیکه بینی شما مشکل دیگری ندارد و یک سال از جراحی شما گذشته باشد،توصیه می کنم به پزشک خودتان مراجعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + پانزده =