عدم تقارن سوراخ های بینی

بیماران اغلب از دکتر در مورد عدم تقارن در ملاقات اولیه خود می پرسند. همچنین ممکن است تعجب کنید که آیا بعد از جراحی بینی شما نامتقارن به نظر می رسد و آیا این موضوع نگران کننده است یا کاملا طبیعی است.عمل بینی مانند هر عمل جراحی دیگری، حساسیت و تورم بعد از جراحی بینی در تهران وجود خواهد داشت. از آنجایی که شما این تورم را دقیقاً در هر طرف تجربه نمی کنید، عدم تقارن بعد از جراحی بینی طبیعی است.

هنگام توصیف شکل بینی زیبا و سالم نمی توان اهمیت سوراخ های بینی یکسان و صاف را نادیده گرفت. سوراخ های بینی باید بیضی شکل و به همان اندازه باز باشد تا فرد بتواند به درستی نفس بکشد. سوراخ‌های بینی نامتقارن به راحتی با مشاهده از بیرون قابل مشاهده هستند زیرا به وضوح با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل، بیمارانی که سوراخ‌های بینی نامتقارن دارند، از نظر زیبایی‌شناسی ناراضی هستند.

تقریباً همه ما دچار عدم تقارن در سوراخ های بینی هستیم. با این حال، در حالی که این عدم تقارن در برخی حداقل است، در برخی دیگر بسیار بارزتر است. در مورد دوم، سوراخ های بینی فرد با ویژگی های صورت و شکل بینی او نامتناسب به نظر می رسد. در آن زمان است که برای اصلاح این عدم تقارن آشکار سوراخ بینی به مداخله جراحی نیاز داریم.

دلایل قرینه نبودن سوراخ های بینی

در التهاب مزمن، مایع بینابینی بعد از جراحی بینی در زیر پوست رسوب می کند و ممکن است در قسمت های مختلف بینی به بافتی متفاوت تبدیل شود. تورم مزمن ممکن است تا چند ماه در دو طرف بینی زمان ببرد، یا تورم پل بینی که به خوبی از تشکیل قوس بینی جلوگیری می کند. همچنین تورم نوک بینی به زمان بیشتری نیاز دارد تا ناپدید شود.

ممکن است بعد از عمل، تورم یا تغییر شکل در سوراخ های بینی و همچنین کناره ها و پل بینی خود را تجربه کنید. حدود دو هفته طول می کشد تا نتایج اولیه رینوپلاستی خود را بعد از کاهش تورم کافی مشاهده کنید. با این حال، در این مرحله هنوز خیلی زود است که بدانیم چه عناصری از عدم تقارن در درازمدت باقی خواهند ماند.

 ورم نامتقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی بینی

در حالی که بعد از حدود دو هفته شروع به دیدن نتایج اولیه خواهید کرد، ممکن است تا دوازده ماه طول بکشد تا نتایج کامل خود را ببینید. در طول زمان تغییرات ظریفی را مشاهده خواهید کرد. این شامل کاهش تدریجی تورم و محو شدن هرگونه عدم تقارن قابل توجه است نیازی به نگرانی در مورد تورم حاد بینی نیست زیرا در اکثر افراد به خوبی از بین می رود.

  عوامل تاثیر گذار در همسان بودن سوراخ های بینی 

البته، پزشک دستورالعمل های کامل پس از جراحی را به شما می دهد تا عدم تقارن ناشی از تورم را به حداقل برساند. دستورالعمل‌ها شامل استفاده از کنتاکت‌ها به جای عینک برای جلوگیری از فشار دادن بر روی پل بینی است و از مالش بینی خودداری کنید زیرا این موارد می‌تواند نتایج عمل شما را تغییر دهد.

آیا تقارن بینی کامل وجود دارد؟

تقارن کامل صورت یا بینی واقعا یک افسانه است. هر فردی در هر طرف صورتش تفاوت های جزئی دارد که تقارن کامل را غیرممکن می کند. حتی با جراحی پلاستیک، تقارن کامل واقعاً یک هدف قابل دستیابی نیست و نباید هدف نهایی شما باشد. عدم تقارن جزئی بینی طبیعی است. البته عدم تقارن آشکار چیزی است که باعث می شود از نتایج جراحی بینی خود ناراضی باشید.

به طور متوسط، مشاهده نتایج نهایی جراحی بینی شما بین شش تا دوازده ماه پس از جراحی رخ می دهد. مقداری تورم می تواند در این مدت باقی بماند و حتی بسته به زمان روز می تواند بیشتر یا کمتر باشد. برای مثال، ممکن است بعد از خواب تورم بیشتری ببینید و در طول روز کمتر.

عوامل موثردر شبیه شدن سوراخ های بینی بعد از عمل

    قدرت غضروف های بینی

    جراح بینی

    نوع پوست

بینی پس از جراحی بینی رعایت فاصله بین سوراخ های بینی بسیار مهم می باشد اینکه نباید سوراخ های بینی خیلی بهم نزدیک یا دور باشند زیرا ممکن است عدم رعایت فاصله اثرات مخربی را به همراه داشته

یک پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    حدود دو ماه پیش بینی ام رو عمل کردم .الان یکی از پره ها بالاتر و کوچکتر و نازکتره و یکی دیگه پایین تر و بزرگتر و ضخیم تره .شک دارم که به خاطر ورم باشه.راه حلی داره ؟اگه بخواین می تونم عکس بفرستم .ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: