کجی بینی بعد از جراحی بینی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

افرادی که قصد جراحی بینی را دارند همیشه دغدغه کجی بینی بعد از جراحی بینی را دارند.

بینی برخی افراد دچار کجی است یعنی ساختار بینی آنها انحراف دارد و نامتقارن میباشد.

در این مورد باید گفت افرادی که پیش از جراحی دارای انحراف و یا کجی بینی بوده اند بعد از آن نیز این مشکل ممکن است وجود داشته باشد و یا شدت آن کمتر باشد. در واقع هیچ جراحی نمیتواند به طور قطع بگوید که کجی بینی بعد از جراحی از بین خواهد رفت.

دلایلی کجی بینی بعد از جراحی بینی

در ادامه مهم ترین دلایل کجی بینی را از طرف دکتر دوغایی عنوان کرده ایم؛

 

ورم اطراف بینی

یکی از دلایل شایع نامتقارن بودن بینی، ورم اطراف بینی است که همیشه و در بیشتر جراحی ها دیده شده است. در برخی جراحی ها به دلیل اینکه ورم در دو طرف بینی یکسان نیست باعث کج دیده شدن بینی و یا نک بینی میشود.

بعد از گذشت حدود 4 الی 6 ماه بعد از عمل بینی، تورم از بین خواهد رفت و افراد بادی در این پروسه صبور باشند. 

نامتقارن بودن سوراخ های بینی قبل از جراحی

احتمال دارد افرادی که قبل از عمل بینی دچار ناقرینگی سوراخ های بینی و یا شکاف لب و کام بودند بعد از جراحی نیز همان مشکل را داشته باشند اما با شدت کمتری.

مقاله دلیل عدم تقارن سوراخ بینی را میتوانید در این مقاله مطالعه کنید.

کجی بینی قبل از جراحی

همچنین افرادی که دچار ناصافی هستند بعد از جراحی زیبایی بینی این مشکل به طور کامل برطرف نخواهد شد و به جراحی ترمیم نیاز دارند. برخی اوقات فرد قبل از جراحی دارای صورتی نامتقارن بوده است که به آن پی نبرده بود .

ضربه وارد شدن به بینی قبل از جراحی

اگر بعد از جراحی بینی به اندازه کافی مراقبت های بعد از جراحی را انجام ندهید و یا بر اثر اتفاقی به آن ضربه وارد شود ممکن است کجی به وجود آید. تا حد ممکن در خانه بمانید و از انجام کارهای سنگین خودداری کنید.

انتخاب درست جراح بینی

همانطور که میدانید اگر جراح بینی به اندازه کافی در جراحی بینی تبحر و مهارت نداشته باشد امکان کج شدن بینی بعد از عمل وجود دارد. بنابراین به شما توصیه میکنیم حتما قبل از عمل زیبایی بینی در مورد جراح تحقیق کنید. 

عکس العمل بدن نسبت به جراحی بینی

یکی دیگر از دلایل ناصافی بینی می تواند عکس العمل بدن نسبت به جوشگاه استخوان بینی باش که موجب برجستگی هایی روی آن می شود و به مرور زمان و با ماساژ درمانی از بین خواهد رفت؛ در صورتی که برجستگی ها بعد از مدتی برطرف نشدند با تزریق کورتون و با تجویز پزشک میتوان آن را از بین برد.

درمان کجی بینی بعد از جراحی بینی

برای اینکه بینی بعد از جراحی دچار کج شدگی نشود باید از راه های مانند ماساژ بینی استفاده کرد . مدت ماساژ تا سه ماه بعد از عمل میتواند انجام گیرد.

با توجه به اینکه بینی بعد از عمل بسیار حساس است، افرادی که میخواهند ماساژ بینی انجام دهند قبل از انجام حتما از پزشک خود مشورت بگیرند و خودشان دست به کاری نزنند. در صورت انجام اشتباه ماساژ بینی، احتمال نامتقارن بودن بینی وجود دارد.

توجه داشته باشید در صورتی که بعد از جراحی، بینی صاف نباشد و ماساژ درمانی بینی انجام شود احتمال کم شدن ناصافی بعد از سه ماه به مقدار زیاد است.

 

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سیزده =