جراحی بینی و بارداری 

برخی از خانم در زمان های عجیبی مانند دوران بارداری به جراحی کردن بینی ، رنگ کردن مو، خوابیدن روی شکم و … فکر میکنند که برخی از آنها ممکن است روی بارداری تاثیری نداشته باشند در صورتی که برخی به صورت مستقیم روی بارداری تاثیرگذار هستند. در ادامه با نکات مربوط به جراحی بینی و بارداری بیشتر آشنا خواهیم شد.

جراحی بینی و بارداری بعد از آن

چنانچه بین بارداری و شروع جراحی بینی فاصله وجود داشته باشدی هیچ یکی از آنها موجب اختلال در دیگری نخواهد شد. بنابراین توصیه میشود در صورتی که باردار هستید و قصد جراحی زیبایی بینی را دراری حتما یکی جلسه با پزشک خود مشاوره کنید.

چگونگی عمل بینی

قبل از اقدام به عمل بینی بهتر است در مورد جراحی بینی یا رینوپلاستی اطلاع لازم را جمع آوری کنید و بدانید این عمل چگونه انجام میشود.

عمل زیبایی بینی با روش های مختلف بی حسی انجام می شود که انتخاب هر یک از آنها به تصمیم جراح بینی شما بستگی دارد.

همچنین انواع مختلفی از جراحی بینی وجود دارد از جمله ؛

  • جراحی بینی باز و بسته
  • عمل بینی گوشتی
  • عمل بینی استخوانی 

برای اطلاع از هریک میتوانید روی آن کلیک کنید.

انتخاب جراح بینی ماهر 

قبل از عمل بینی باید در مورد جراح خود بررس و تحقیق های لازم را بعمل آورید تا بتوانید به بهترین نحو جراحی بینی را برای شما انجام دهد و بهترین نتیجه را داشته باشد.

نکات لازم برای انتخاب یک دکتر خوب بینی در تهران را در این مقاله مطالعه کنید.

جراحی بینی و بارداری قبل از آن

اگر الان باردار هستید و خیلی دلتان میخواهد که جراحی رینوپلاستی در تهران را انجام دهید  باید بگوییم که باید صبور باشید و منتظر باشید شرایط بدنتان بعد از بارداری به حالت ایده آل و پایدار خود برسد سپس به عمل بینی فکر کنید.

از جمله نبایدهای جراحی بینی در دوران بارداری در ادامه توضیح داده شده است؛

ممکن است برای جراحی بینی داروهایی تجویز شود که این اصلا برای جنین مناسب نیست و حتی ممکن است زندگی وی را به خطر می اندازد.

داروهای بیهوشی و بی حسی تا 12 ساعت بعد از عمل هم در شیر مادر باقی میماند و این برای جنین خطر ناک میباشد.

علاوه بر این مادر نباید حتی تا بعد از جراحی به کودک خود شیر دهد زیرا مادر در این دوره دارو مصرف میکند.

مادر شدن برای اولین بار می توان بهترین حس در دوران زندگی شما باشد و شما نباید این حس را با استرس همراه کنید و به فکر جراحی زیبایی باشید. شما باید در این دوران به صورت تمام و کمال آرامش داشته باشید و به هیچ چیز به جز خود و کودک درون خود فکر نکنید.

یکی از بیشترین اقدامات که ریسک دارد بیهوشی است که داروی بیهوشی از راه شیر مادر به بدن جنین راه پیدا میکند و این بدترین قسمت آن است.

تاثیر جراحی بینی و بارداری روی یکدیگر

باردار شدن یک پروسه بسیار پیچیده ای است که در تمامی اندام خانم ها تاثیر گذار است و تمامی بافت ها را تحت تاثیر خود قرار میدهد به عنوان نمونه تغییرات بیولوژیکی و تجمع آب در اندام هایی مانند بینی و … اثر می گذارد و این ممکن است موجب تورم بینی ، ضخیم شدن بینی، تراکم در سینوس و .. باشد

به همین دلیل جراحی بینی برای خانم هایی که باردار هستند اصلا توصیه نمیشود .

برخی در زمان بارداری اقدام به جراحی بینی میکنند که این اصلا اقدام درستی نمی باشد البته ناگفته نماند که با انجام عمل بینی در بارداری ممکن است نتایج خود را حاصل شود ولی به دلیلی تورم بینی، تغییرات قابل مشاهده نیستند اما چون جراحی بینی ممکن است عوارضی همچون تنگی نفس را در بر داشته باشد، این ممکن است فرد را در زمان بارداری آراز دهد

امکان بارداری بعد از جراحی بینی وجود دارد ؟

بهبودی بعد از عمل بینی یک پروسه طولانی مدتی است که این در هر فرد ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که زخم ها بهبود پیدا کند، ساختار بینی و غضروف ها محکم تر شوند که این پروسه حدود 2 الی 3 ماه زمان گیر است، شما می توانید به باردار شدن فکر کنید.

البته این را بگوییم که برای مطمئن شدن و در نظر گرفتن تمامی جوانب می توانید تا یک سال صبر کنید تا تمامی عوارض مانند درد، التهاب و … به طور کامل برطرف شود.

جراحی های کوک دیگری مانند بالا بردن نوک بینی و مانند آن چون نیاز دارد که به فرد بی حسی تزریق شود بنابراین این ممکن است به جنین در رحم مادر آسیب برساند، بنابراین بهترین راه این است که تا حداکثر زمان ممکن صور باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: