[vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1645460541897{background-image: url(https://drdooghaie.com/wp-content/uploads/2022/02/Untitled-1-2.jpg?id=4873) !important;}” uniqid=”620b5ab4123df” el_class=”subheader-pages”][vc_column][vc_column_text]

انواع جراحی زیبایی صورت

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1644911424605{padding-top: 30px !important;}” uniqid=”61f6d6a016b02″][vc_column][vc_tta_tour title_tag=”h5″ section_title_tag=”h5″ shape=”square” color=”sandy-brown” spacing=”” active_section=”1″ el_id=”vertical-tab”][vc_tta_section title=”پیوند چربی” tab_id=”1643566219713-bbc4175c-36b1″][vc_column_text]

جوانسازی و زیبا نمودن پوست صورت امروزه مورد توجه بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها به دلیل توجه بیش از حد به ظاهر خود قرار گرفته است و یکی از راه های زیبا کردن صورت تزریق چربی برای از بین بردن چین و چروکها و جوان کردن آن می باشد.

یکی از تغییرات مهم صورت با افزایش سن ،افتادگی پوست و عضلات صورت می باشد.در این موارد از جمله  ،افتادگی در قسمت تحتانی صورت بوجودمی آید، زاویه بین صورت و گردن بازتر می شود وصورت حالت پیرتری به خود می گیرد. در این مواقع انجام عمل جراحی لیفت صورت ،باعث بهبود این حالت می شود. تاثیر عمل جراحی لیفت صورت را می توان با کشیدن پوست صورت در جلو و زیر گوش ها به سمت عقب و بالا شبیه سازی کرد.

در جراحی لیفت صورت با روش های مختلف در ابتدا عضلات صورت را به بالا وعقب کشیده و تثبیت می کنیم ودرانتها پوست اضافی را پیرایش می کنیم.در این جراحی همیشه عضله ی سطحی گردن نیزبه عقب کشیده می شود،که این خود باعث بهبود و عمیق شدن  زاویه قدامی گردن خواهد شد .اعمال جراحی تکمیلی از جمله ساکشن چربی های زیر پوستی در ناحیه ی گردن و لبه ی فک تحتانی و اصلاح غبغب نیز در بسیاری از موارد  ضروری است.

محل برش عمل جراحی لیفت معمولا در جلوی لاله گوش می باشد وبسته به شدت لیفت، می تواند  تا پشت گوش امتداد پیدا کند. دقت در محل این برش و نوع برش دادن و طول برش همگی از فاکتورهای بسیار پراهمیت در نتیجه عمل جراحی ومیزان رضایت بیمار هستند.

بیشترین اثر عمل لیفت در ناحیه ی تحتانی صورت و گردن است ودر قسمت میانی صورت نیز بصورت نسبی موثر می باشد. مجموعه ی این اثرات باعث بهبود شکل سه بعدی صورت و جوانسازی آن می شود.

اعمال جراحی مختلفی را می توان همراه با لیفت صورت انجام داد که از شایعترین آنها  پیوند چربی ،لیفت ابرو ها ، جراحی پلک ها و پروتز چانه هستند .انجام این اعمال جراحی همراه با لیفت صورت و یا پس از آن، اثر بسیارشگرفی در تقویت نتیجه عمل لیفت صورت در میزان جوانسازی صورت و طبیعی بودن تغییرات ایجاد شده، دارد  .

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”پروتز صورت” tab_id=”1643566219930-d4a0ba16-1504″][vc_column_text]

جوانسازی و زیبا نمودن پوست صورت امروزه مورد توجه بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها به دلیل توجه بیش از حد به ظاهر خود قرار گرفته است و یکی از راه های زیبا کردن صورت تزریق چربی برای از بین بردن چین و چروکها و جوان کردن آن می باشد. پروتزهای صورت در مواردی که درقسمتی از صورت ضعف حجمی داشته باشیم ،با هدف افزایش حجم آن ناحیه به کارمی روند.شایعترین پروتز های بکار رفته پروتز های چانه و پس از آن  پروتزهای گونه و قسمت میانی صورت هستند. گاهی اوقات جهت بهبود کمبود حجم زاویه فک و لب ها نیزاز پروتز استفاده می شود که البته با توجه به کاربرد موفقیت آمیز پرکننده های مصنوعی در لب مورد اخیر(لب)کمتر موردتقاضا می باشد.

پروتز های مختلفی در بازار وجود دارد ولی ما بطور ترجیحی از پروتز های سیلیکونی استفاده می کنیم با توجه به سابقه  بسیار طولانی مصرف این پروتز ها و عدم وجود عوارض قابل توجه در این مدت، استفاده از این پروتز ها ایمن محسوب می شود.

پروتز گونه و پروتز چانه معمولا از طریق داخل دهان گذاشته می شوند وبندرت بهتر است که پروتز چانه از طریق چین پوستی زیر چانه گذاشته شود.

گذاشتن پروتز ها همراه با اعمال جراحی زیبایی صورت دیگر در موارد لازم می تواند اثر زیبایی بخشی جراحی را بطور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.این اثر بخصوص در بیماران با چانه ی کوچک که تحت جراحی های زیبایی بینی  و یا لیفت گردن قرار می گیرند قابل ملاحظه می باشد ،در این بیماران انجام همزمان پروتز چانه و رینوپلاستی باعث بهبود چشمگیر در نتیجه ی عمل جراحی زیبایی بینی می شود.

 همز مانی پروتز چانه و لیفت گردن نیزتاثیر جوانسازی مورد نظردر اثر لیفت گردن وصورت را دو چندان می کند.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”بوتاکس صورت” tab_id=”1643566220112-129d3960-80be”][vc_column_text]

امروزه تزریق بوتاکس یکی از شایعترین مداخله ها درمطب پزشکان متخصص زیبایی است. بسیاری از چین ها و بدفورمی های صورت بخصوص در ناحیه ی پیشانی به علت انقباض بیش از حد وطولانی برخی از عضلات ناحیه می باشند و کنترل میزان انقباض این عضلات می تواند در پیشگیری و بهبود این چین ها و بدفورمی ها بسیار تاثیرگذار باشد. تزریق موضعی این ماده که در واقع یک سم فلج کننده است در داخل عضله های صورت ،منجر به فلج این عضلات و در نتیجه دسترسی به هدف فوق می شود.بیشترین کاربرد botox در نیمه ی فوقانی صورت می باشد و با تزریق دقیق و مناسب آن ،می توان علاوه بر بهبود بخشیدن چین های عمودی بین چشم ها ،چین های افقی روی پیشانی وچین های کناره ی خارجی چشم ها ،باعث بالا رفتن و خوش فورم شدن ابروها و از بین بردن چهره ی عصبانی فرد شد.

تاثیر این ماده ،پایدار نمی باشد و پس از چهار تا شش ماه اثر آن از بین می رود و در صورت تمایل بیمار ،می توان تزریق را تکرار کرد.اشاره به این نکته ضروری است که تزریق بوتاکس صورت بخصوص در مواردی که بصورت مکرر انجام می شود در دراز مدت باعث ضعیف شدن پایدار عضله مورد نظرشده و از طرف دیگر،از بین رفتن عادت به انقباض پی در پی عضله ،باعث باقی ماندن اثرات علی رغم گذشت زمان می شود.

از موارد دیگر استفاده از botox ، کاربرد آن در گردن است که برای از بین بردن چین های میانی گردن استفاده می شود. میزان دوز مصرفی در موارد زیبایی معمولا بسیار محدود می باشد و عوارض سیستمیک ندارد.شایعترین عارضه ی استفاده از این ماده ایجاد مقاومت نسبت به آن است که در این مواقع میزان اثر آن در تزریق های بعدی،کاهش می یابد .این عارضه در مواقعی که از بوتاکس‌های با برند متفرقه استفاده می شود و یا فاصله ی زمانی بین تزریقات مکرر بسیارکم باشد ،بیشتر است.

بالاکشیدن ابروها (لیفت ابرو)

 

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”بالاکشیدن ابروها (لیفت ابرو)” tab_id=”1643566220296-2f3471d5-694f”][vc_column_text]

افتادگی ابروها از تغییرات بسیار شایع صورت در اثر افزایش سن می باشد و لیفت ابروها از اعمال جراحی شایع زیبایی و جوانسازی صورت بشمار می رود.

هدف از  این عمل جراحی در درجه اول بالاکشیدن ابروها و سپس اصلاح شکل ابروها به فورمی که در جوانی وجود داشته و یا موردنظر بیمار می باشد ،است.کم کردن شدت چین های پوستی ناحیه ی پیشانی و بین ابروها نیز می تواند بستگی به نوع عمل جراحی انتخاب شده ، جزو اهداف عمل جراحی بشمار برود.

نوع عمل جراحی بسته به زن و یا مرد بودن،محل رویش موی سر،و نظر بیمار می تواند متفاوت باشد. این عمل جراحی را می توان از طریق برشهای مختلف از جمله برش در امتداد ابروها ،برش در راستای چین های افقی پیشانی،  در امتداد خط رویش موی سرو یا برش در ناحیه مودار سر(پشت خط رویش مو ) انجام داد. جراحی با برش در ناحیه پشت خط رویش موهارا نیز خود می توان به انواع مختلف از جمله روش اندوسکوپیک(برش های متعدد عمودی در سر)، برش محدود در محاذات قسمت خارجی ابروها و سرانجام برش سرتاسری در سر تقسیم بندی کرد. هریک از روش های فوق نکات مثبت و منفی خاص خود را دارند وبا توجه به شرایط هر بیمارو تعیین اهداف عمل جراحی ،روش مناسب برای بیمار انتخاب خواهد شد.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”جراحی زیبایی لاله گوش (اتوپلاستی)” tab_id=”1643566413307-dfda56ab-9de0″][vc_column_text]

جراحی زیبایی گوش یکی از مهمترین اعما ل جراحی پلاستیک می باشد. بدشکلی لاله ی گوش معمولا به شکل برجسته بودن لاله ی گوش می باشد. در این حالت زاویه ی بین لاله ی گوش و سر بیمار بیش از حد معمول، باز می باشد ولاله ی گوش برجسته است که اصطلاحا  به آن گوش خفاشی  یا ولوله ای می گویند .در بسیاری موارد علاوه بر برجسته بودن لاله ی گوش فورم  چین های لاله ی گوش نیزغیر طبیعی بوده وبرخی چین های طبیعی در این افراد یا وجود ندارند و یا بسیار کم عمق و یا عمیقتر از نرمال، هستند. این حالت می تواند بصورت یک طرفه و یا دو طرفه باشد که در موارد یک طرفه بیشتر برای بیمار آزار دهنده است .ویژگی منحصر به فرد گوش ولوله ای این است که این بد شکلی نزد کودکان بسیار قابل توجه می باشد و برخلاف بد شکلی های دیگر که بچه ها معمولا متوجه آنها نمی شوند در این مورد ، کودک و همسالان او این بد شکلی را می بینند و معمولا کودک در بین همسالان خود مورد تمسخر و بی مهری قرار می گیرد. این هردو،خود می توانند منجر به افسردگی و رفتار های غیر اجتماعی و احیانا افت تحصیلی در کودک و یا نوجوان شود . تغییر رفتار در کودک درحالی است که وی بندرت به نقش این بد شکلی در روحیه ی خود ،آگاه است وبه آن اعتراف می کند  و تنها پس از توجه بسیار زیاد والدین و مشورت با روانشناس و پزشک گوش و حلق و بینی ،نقش این بد فورمی مشخص می شود.

با توجه به اینکه تغییرات رفتاری کودک، افت تحصیلی وی و تاثیر این تغییرات در آینده او بسیار مهم هستند و پیشگیری هر بیماری نسبت به درمان آن ارجحیت دارد و اینکه رشد لاله ی گوش درشش تا هفت سالگی تقریبا متوقف می شود ، این سن (شش تا هفت سالگی )بهترین سن برای درمان جراحی بد شکلی لاله ی گوش در نظر گرفته می شود و برخلاف سایر اعمال جراحی زیبایی که معمولا بایستی تا پس ازسنین  بلوغ صبر کرد، این عمل جراحی را می توان در سنین کودکی انجام داد و نتیجه ی عمل جراحی حتی بهتر از سنین بزرگسالی می باشد.البته این عمل جراحی در هر سنی از جمله در جوانی قابل انجام می باشد.

در این عمل جراحی، برش در پشت لاله ی گوش داده می شود و پس از آشکار شدن غضروف لاله ی گوش، با پیرایش و شکل دادن غضروف  و ایجاد چین های طبیعی و تنظیم عمق هر یک از این چین ها ، زمینه را برای اصلاح فورم لاله ی گوش و اصلاح  پایدار برجستگی لاله ی گوش فراهم کرده و در انتها اقدام به نزدیک کردن لاله ی گوش به سر بیمار، با کمک سوتورهای خاصی می کنیم . در صورتیکه مرحله ی اول جراحی به دقت صورت نگیرد ، احتمال عود برجستگی لاله ی گوش بسیار زیاد است.در این عمل جراحی ، محل برش در پشت لاله ی گوش پنهان می شود و هیچگاه برای بیمار آزار دهنده نخواهد بود و هر دو گوش را می توان  و بهتر است در یک مرحله ،اصلاح کرد.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)” tab_id=”1643900729839-a655ae6d-ae55″][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی” tab_id=”1643900754893-24aee5f4-c63a”][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”لیفتینگ صورت” tab_id=”1643900774418-91cabc9f-865e”][/vc_tta_section][/vc_tta_tour][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1644911437909{padding-bottom: 10px !important;}” uniqid=”60d076760a1fd”][vc_column][yprm_heading content_aling=”tac” heading_size=”h3″ uniqid=”5d662a25923aa” heading=”جدیدترین نمونه ها از جراحی های زیبایی دکتر” css=”.vc_custom_1644936950604{margin-top: 18px !important;margin-bottom: 42px !important;}”][pt_portfolio type=”masonry” cols=”4″ hover_disable=”” navigation=”load_more” popup_mode_title=”” popup_mode_desc=”” project_link=”” show_heading=”off” show_desc=”off” order=”DESC” source=”categories” categories=”65,66,41,67,40,64,18″ uniqid=”620bbe6e82d8a”][/pt_portfolio][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row” uniqid=”620622f54ba9e”][vc_column][vc_empty_space height=”100″][/vc_column][/vc_row]