ماسک های میوه ای مناسب برای پوست صورت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز:

ماسک سیب

نصف سیب را رنده کرده و با یک قاشق چایخوری ماست ، یک قاشق چایخوری آرد جوی دو سر و ۲ قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوستتان بمالید. این ماسک مانند پیلینگ عمل کرده و به پاکسازی پوست کمک می کند. برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته ای یک بار روی پوستتان بمالید.

ماسک موز

۲ عدد موز را رنده کرده با ۲ قاشق عسل و ۲ قاشق ماست به مدت نیم ساعت روی پوستتان ماساژ دهید. این ماسک شفاف کننده بوده و در دارز مدت لکه های پوستی را برطرف می کند.

ماسک خیار

۱ عدد خیار را رنده کنید و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه و ۱ عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورتتان بمالید. این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مهمی در کاهش التهاب پوستی دارد. نعناع می تواند از اثرات نامطلوب گرمای روی پوست بکاهد.

ماسک هلو

یک هلو را رنده کرده و با ۵۰ گرم ماست مثل یک کرم روی پوستتان (صورت) بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.مالیدن این ماسک به صورت روزانه به پوست صورت موجب می شود تا پوست شما خنک نشود. این ماسک تقویت کننده است و به ماهیچه ها استحکام می بخشد.

ماسک آناناس

آب آناناس را گرفته و روی صورتتان بمالید و ۱۰ دقیقه ماساژدهید. پس از ۵ دقیقه صورتتان را بشویید. آب آناناس تقویت کننده ماهیچه های صورت است . خاصیت آرام سازی داشته و از خستگی پوست جلوگیری می کند. برای صاف و براق شدن پوست ۶۰ گرم آناناس را آب گرفته و با ۶۰ گرم پودر مغز بادام شیرین مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان بمالید.

چه میوه هایی برای پوست خوبه؟

  • آووکادو
  • تخم کتان
  • سبزی های تیره
  • خیار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 6 =