نتایج جراحی زیبایی بینی در درازمدت

اکثر افراد هنگامی که به نتایج جراحی پلاستیک، مثل جراحی بینی در تهران ، فکر می‌کنند، به نتایج کوتاه مدت آن می‌اندیشند. اما در نظر گرفتن نتایج طولانی مدت نیز مهم است. به طور مثال، نتایج دیگر جراحی زیبایی بینی چیست؟ عمل زیبایی بینی در  سنین”پیری”  چگونه می‌شود؟

در واقع‌، جراحی بینی کاتالیزور تغییرات است. هر لحظه که جراحی انجام شود‌، ساختار بینی شما تغییر می‌کند و برخی از تغییرات اجتناب ناپذیر است.

اگر بینی شما بسیار برجسته است، عمل بینی شما باید به گونه‌ای انجام شود که حتی با گذشت زمان نیز ظاهر آن خوب باشد. برای اینکه به نتایج بهتری برسید، مهارت بهترین جراح بینی تهران برای جراحی مهم است.  گرچه ممکن است بسیاری از جراحان بتوانند عمل بینی را انجام دهند که در سال اول به نظر خوب برسد ولی عمل جراحی که با گذشت زمان بینی عمل شده تغییر شکل ندهد، بسیار سخت است.

محبوب ترین محدوده سنی برای جراحی‌های بینی بین سنین 20 تا 29 سال است. این بدان معناست که صدها هزار نفر از افراد جراحی زیبایی بینی را انجام داده‌اند و یا انجام می‌دهند.

یک نکته مهم این است که باید بدانید هنگام عمل جراحی با بینی شما چه می‌کنند.  وقتی جراحی زیبایی بینی انجام می‌شود، اغلب این جراحی‌ها “کاهش دهنده” حجم بینی هستند. این بدان معنی است که استخوان یا غضروف از بینی خارج می‌شود تا کوچک شود.  اگرچه این می‌تواند در کوتاه مدت خوب به نظر برسد اما با گذشت سال‌ها ممکن است شکست بخورد. از بین بردن ساختار زیرین بینی مانند برداشتن تیرآهن های نگهدارنده یک ساختمان است. به راحتی می توان تصور کرد که ساختمانی با تیرهای پشتیبانی کمتر، احتمال دارد با افزایش سن خراب شود. در مورد بینی هم همین طور است،  بدون وجود استخوان هایی که باعث می‌شوند استحکام  بینی حفظ شود، باید انتظار داشت که در پیری این ساختمان فرو بریزد.

چه تغییراتی را می‌توان در جراحی زیبایی بینی با افزایش سن مشاهده کرد؟

اولین نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که وقتی بینی خود را عمل می‌کنید، بینی شما در ابتدا متورم است  با گذشت زمان، تورم از بین می‌رود و بافت اشکار ایجاد می‌شود. این‌ها نشانه‌هایی از تغییرات اساسی در پایه بینی شما است. روند پیری زودرس بافت، با جراحی آغاز می‌شود. اکثر افراد برای تورم و بهبودی آماده هستند، اما کمتر برای اتفاقاتی آماده‌اند که بعد از 5 یا 10 سال ممکن است برای جراحی بینی آن‌ها اتفاق بیفتد.

چه عواملی می‌تواند در تغییر بافت بینی همراه افزایش سن تأثیر بگذارد؟

به هیچ وجه نمی‌توان به طور قطعی گفت که بینی یک فرد پس از دهه‌ها چگونه می‌شود اما در اینجا عواملی وجود دارد که می توانند تأثیرگذار باشند:

  • تکنیک های مورد استفاده در حین جراحی زیبایی بینی شما (این از اهمیت بالایی برخوردار است)
  • ژنتیک
  • ضربه به صورت
  • ضخامت پوست روی بینی

اولین اقدام برای کاهش اثر افزایش سن به روی بافت بینی، انتخاب جراحی است که تجربه زیادی در استفاده از تکنیک‌های پیشرفته جراحی داشته باشد و خطرات اثرات منفی جراحی زیبایی بینی در پیری را کاهش دهد.  شما می توانید با انتخاب و اصلاح یک سری عادات زندگی، خطر برخی از عناصر پیری را که می‌توانند در ظاهر صورت شما تأثیر بگذارند، مانند افتادگی پوست یا از بین رفتن قابلیت ارتجاعی، کاهش دهید. این موارد شامل اجتناب از استعمال سیگار و حضور در معرض آفتاب است. به یاد داشته باشید که هیچ کدام از این تغییرات سبک زندگی نمی‌‌توانند برای مدت طولانی دوام آورد. جراحی شما، عامل اولیه پیر شدن عمل بینی شما خواهد بود.

بسیاری از ما شاید تجربه‌ای از عمل بینی دیده باشیم که به نظر می‌رسد عمل بینی‌مان “ناموفق” است. ما گاهی اوقات شاهد این تغییرات چشمگیر در بینی افراد مشهوری نیز هستیم که در 20 سالگی عمل زیبایی بینی خود را انجام داده‌اند و اکنون در 40 یا 50 سالگی هستند و  بینی آن‌ها هنگام پیری با سال‌های اول عمل زیبایی بینی بسیار متفاوت است.  چرا این اتفاق می‌افتاد؟

دلیل آن به تکنیک‌های استفاده شده در طول جراحی اصلی آن‌ها برمی‌گردد.  به طور سنتی، جراحی زیبایی بینی “کاهش دهنده” است و این بدان معناست که جراحان از تکنیک‌‌هایی استفاده می‌کنند که تمرکز آن‌ها روی کوچک شدن بینی است. مزیت این امر این است که به جراحان این امکان را می‌دهد آنچه بیماران ما می‌خواهند را ایجاد کنند.  در بسیاری از موارد درخواست برای بینی کوچک‌تر ، “کوتاه‌تر” یا زنانه‌تر است.

مسئله این است که وقتی جراحان، بینی را با برداشتن استخوان و غضروف کوچک می‌کنند، در حال از بین بردن بخشی از ساختار بینی هستند. در نتیجه، بسیاری از این افراد که  عمل بینی داشتند، دریافتند که با گذشت زمان بینی آنها در حال فروپاشی و از بین رفتن است. شروع این تغییرات ممکن است 10 ، 15 ، 20 سال طول بکشد اما حتی در بعضی موارد 5 سال پس از جراحی زیبایی بینی با علائم “از بین رفتن بافت بینی” رو به رو می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: