دلیل عدم تقارن سوراخ بینی چست ؟

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی : از بیشترین مسائل مورد بحث در جراحی بینی، قرینگی سوراخ های بینی است که برای اطلاعات دقیق تر می توانید در جلسه مشاوره دکتر مهران دوغایی از وی سوالات بیشتری داشته باشید.
برخی افراد بعد از جراحی کردن بینی متوجه عدم تقارن سوراخ های بینی خود میشوند که این بسیار ناراحت کننده است و انتظار این را هم اصلا نداشته اند.
اما باید گفت که درآوردن یک بینی ایده آل و بدون عیب و ایراد کار بسیار سخت و حرفه ای میباشد .
اگر خود را جلوی آینه قرار دهید و سعی کنید که از وسط بینی خطی بکشید که هر دو نیمه بینی را به یک اندازه تقسیم کند نیز کار آسانی نخواهد بود بنابراین عدم تقارن سوراخهای بینی امروزه یکی از عوارضات معمولی بینی شده است که آن هم می توان با ترمیم بینیو یا مراجعه به یک جراح بینی خوب برای عمل بینی رفع نمود.
به دلیل اینکه استخوان بینی در حین عمل جراحی متورم میشود و این تورم دلیل فشارهای وارد شده به بینی در جراحی می باشد بنابراین، سوراخ های بینی ممکن است نامتقارن شوند .
البته این نامتقارن بودن بینی بعد از جراحی طبیعی است زیرا گچ بینی، تورم بینی و … موجب شده اند که سوراخ های بینی نامتقارن جلوه دهند .
این عوارض بعد از سپری شدن از مدت زمان نقاهت برطرف خواهد شد که البته در صورت وجود عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از حدود 8 ماه باید با پزشک خود تماس گرفته و موضوع را به وی اطلاع دهید.

دلایل قرینه نبودن سوراخ های بینی
انحراف سپتوم بینی
قسمتی از بینی که آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده است سپتوم بینی است که از جنس استخوان و غضروف است و روی آن لایه مخاط قرار گرفته است. وظایف این قسمت تقسیم کردن دو حفره است که جریان هوا بتوان در هر دو سوراخ بینی رد و بدل شود.
مشکل در مدیال کرورا
غضروفی که در قسمت کلوملا می باشد را مدیال کرورا میگویند که از جنس غضروف و پوست میباشد و نوک بینی را به پایی آن متصل میکند. در صورتی که کلوملا در جای خود قرار نگرفته باشد ممکن است عدم تقارن سوراخ های بینی رخ دهد.
جراحی زیبایی بینی
در برخی موارد بینی افراد دچار نامتقارنی نمی باشد اما بعد از جراحی بینی این اتفاق برایشان رخ میدهد.البته برای اینکه مطمئن شوید سوراخ های بینی نامتقارن است باید بیشتر صبر کنید تا تورم بینی از بین بروند و شکل بینی مشخص شود.

هزینه اصلاح نامتقارن بودن سوراخ بینی

برخی از پزشکان در صورتی که خودشان جراحی بینی اولیه را انجام داده باشند هزینه ای بابت متقارن سازی سوراخ های بینی دریافت نمیکنند و برخی پزشکان برای انجام این کار باز هم هزینه میگیرند.

فاکتورهای تاثیر گذار بر عدم تقارن سوراخ های بینی

  • تجربه جراح بینی
  • نوع پوست بینی
  • قدرت غضروف بینی

یکی از نتایجی که بعد از جراحی باید وجود داشته باشد تقارن سوراخ های بینی است که این تقارن یعنی سوراخ ها نباید به همدیگر نزدیک باشند، اندازه آنها باید با یکدیگر یکسان باشند این ویژگی می تواند به فاکتورهایی که در بالا گفته شد اثر گذار باشد.
تجربه جراح بینی :
برای اینکه بتوانید به بهترین نتیجه جراحی بینی برسد و سوراخ های بینی با یکدیگر یکسان باشد باید بینی خود را به دست بهترین جراح بینی در شهر تهران بدهید که تجربه های زیادی در عمل بینی داشته باشد.
نوع پوست بینی :
سکس یگر از دلایل عدم تقارن سوراخ های بینی میتواند نوع پوست بینی باشد.
قدرت غضروف بینی :
به دلیل اینکه برخی از بینی غضروف های ضعیفی دارند ممکن است بعد از جراحی ، عدم تقارن بینی برای فرد به وجود آید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 17 =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: