برگشت برآمدگی بینی بعد از عمل

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل در اثر تورم بافت بینی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، در اکثر موارد قوز بینی بعد از عمل به دلیل تورم بافت‌ بینی است. که معمولا با اتمام دوره نقاهت از بین خواهد رفت. بنابراین اگر مدت زمان کوتاهی از جراحی کردن بینی شما گذشته و نگران قوز ایجاد شده بر روی بینی خود هستید، بهتر است بدانید جای نگرانی نیست و با گذشت زمان و کاهش ورم استخوان بینی بعد از عمل، برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل به خودی خود رفع خواهد شد.

 

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل به دلیل تشکیل پینه در محل شکستن استخوان

گاهی امکان دارد قوز بینی بعد از عمل مربوط به شکستن استخوان بینی و تشکیل پینه در محل جوش خوردگی استخوان باشد. اگر قوز بینی بعد عمل به دلیل شکستن استخوان بینی حین جراحی ایجاد شده باشد، پس از گذشت چندماه برطرف می‌شود. در حقیقت پینه ایجاد شده در محل شکستگی استخوان به مرور زمان کوچک و کوچک‌تر شده. و در نتیجه قوز بینی بعد از عمل از بین رفته و استخوان بینی صاف می‌شود.

 

برجستگی استخوان بینی بعد از عمل به دلیل وجود استخوان اضافه

وجود استخوان اضافه بعد از عمل بینی یکی دیگر از دلایل ایجاد قوز استخوان بینی بعد از عمل محسوب می‌شود. برجستگی هایی که بیش از یک سال ادامه داشته باشند ممکن است نشان دهنده استخوان و یا غضروف اضافه باشند که به خودی خود از بین نمی‌روند. در صورتی که پس از گذشت یک سال هنوز هم برجستگی‌هایی روی بینی خود احساس می‌کنید بهتر است موضوع را با جراح‌تان در میان بگذارید. چنانچه میزان برجستگی کم باشد، به احتمال زیاد، جراح روش سوهان کشیدن را پیشنهاد خواهد داد. در صورتی که قوز ایجاد شده با سوهان کشیدن برطرف نشود گزینه بعدی جراحی ترمیمی بینی می‌باشد.

توجه داشته باشید که برای ایجاد جراحی ترمیمی باید حداقل 12 ماه صبر کنید. بنابراین در صورت بروز برجستگی بینی بعد از عمل باید صبور باشید. تا تورم به طور کامل از بین برود و شکل نهایی بینی شما مشخص شود.

 

سوهان کشیدن قوز بینی بعد از عمل

رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی معمولا برای رفع برآمدگی‌های کوچک و ایرادات جزئی باقی مانده پس از عمل بینی استفاده می‌شود. چنانچه علت برجستگی‌های ایجاد شده روی بینی باقی ماندن غضروف و یا استخوان اضافه باشد می‌توان از این تکنیک برای صاف کردن استخوان بینی استفاده کرد.

سوهان بینی ابزاری از جنس فلز یا تنگستن است که همانند سوهان معمولی دندانه‌های ریزی دارد. سوهان بینی انواع مختلفی دارد که هرکدام کاربرد مخصوص خود را دارند.

 

طرز سوهان کشیدن بینی بعد از عمل

برای سوهان کشیدن بعد از جراحی زیبایی بینی عجله نکنید. ابتدا باید صبر کنید تا ورم به صورت کامل از بین برود و بینی به فرم نهایی خود برسد. اگر با گذشت زمان و رفع تورم، باز هم برجستگی‌هایی روی بینی خود احساس کردید ممکن است به سوهان کشیدن بینی نیاز داشته باشید. سوهان کشیدن بینی معمولا در مطب و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این روش، سوهان روی تیغه بینی بالا و پایین کشیده می‌شود تا برجستگی‌های تیغه بینی به صورت کامل برطرف شود.

سوالات متداول:

 

آیا قوز بینی بعد از عمل برمیگردد ؟

همانطور که گفتیم قوز بینی بعد از عمل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. این دلایل عبارتند از: ورم بافت بینی، ایجاد پینه در محل جوش خوردن استخوان و یا وجود استخوان اضافه. در 90 الی 95 درصد مواقع این قوز به صورت خود به خود و یا با ماساژ بینی از بین خواهد رفت. البته نباید سرخود ماساژ بینی را انجام دهید. نحوه ماساژ بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. و باید حتما ماساژ دادن صحیح را از یک جراح بینی خوب در تهران بپرسید.

 

طرز سوهان کشیدن بینی بعد از عمل

برای سوهان کشیدن بعد از عمل بینی عجله نکنید. ابتدا باید صبر کنید تا ورم به صورت کامل از بین برود و بینی به فرم نهایی خود برسد. اگر با گذشت زمان و رفع تورم، باز هم برجستگی‌هایی روی بینی خود احساس کردید ممکن است به سوهان کشیدن بینی نیاز داشته باشید. سوهان کشیدن بینی معمولا در مطب و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این روش، سوهان روی تیغه بینی بالا و پایین کشیده می‌شود تا برجستگی‌های تیغه بینی به صورت کامل برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یازده =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: