دلایل مرگ جراحی بینی 

جراحی بینی یکی از جراحی های زیبایی بینی میباشد که در تمام نقاط جهان طرفداران بسیاری دارد به خصوص در کشور خودمان ایران. دکتر دوغایی ذکر کرده است که قبل از انجام جراحی زیبایی بینی باید به تمام جوانب آن را نیز توجه کنید که یکی از آنها احتمال مرگ جراحی بینی میباشد. 

در ادامه همراه ما باشید تا دلايل مرگ عمل بینی و کاهش خطر آن را ذکر کنیم.

احتمال مرگ جراحی بینی وجود دارد ؟

این سوال می تواند مانند این سوال باشد که آیا سوار شدن در هواپیما موجب مرگ میشود یا خیر .

به طور کلی پاسخ مثبت است ولی افرادی که قصد جراحی بینی را دارند باید همه جوانب را در نظر داشته باشند. 

مرگ جراحی بینی به فاکتورهایی بستگی دارد که اگر یکی از آنها رخ دهد ، احتمال مرگ بالا میرود. آن فاکتورها شامل تجربه کم جراح بینی ، خراب بودن دستگاه های بینی و خطاهای پزشکی میباشد. در ادامه بیشتر آنها را بررسی میکنیم.

 

در سالهای اولیه که عمل رینوپلاستی در ایران مد شده بود و جراحان در این زمینه تخصص زیادی نداشتند و دستگاه های پیشرفته ای استفاده نمی شد ، احتمال مرگ افراد بالا بود و هر چند مدت یک بار خبر مرگ جراحی بینی را می شنیدیم. ولی امروزه خوشبختانه با پیشرفت بیشتر علم پزشکی و بالا رفتن تجربه جراحان این احتمال بسیار پایین آمده است. 

 

علاوه بر فاکتورهایی که گفته شد فرد بیمار بعد از جراحی باید مراقبت های لازم را به شدت رعایت کند زیرا مراقبت های بعد از عمل بینی نیز در این احتمال شراکت دارد و در صورتی که فرد رد انجام آن کوتاهی کند، احتمال مرگ باز هم وجود دارد. 

دلایل مرگ جراحی بینی 

داروهای بیهوشی 

فرد قبل از اینکه روی وی عمل جراحی بینی انجام شود باید داروهای بیهوشی تزریق شود که نتواند دردهای ناشی از عمل را حس کند.

اما اینکه چه مقدار از داروی بیهوشی برای هر بیمار بسته به شرایط وی استفاده شود به دانش و تجربه متخصص بیهوشی  بستگی دارد.

حالا اینکه چطور داروهای بیهوشی باعث مرگ بیمار میشود یکی از دلایل آن این است که مقدار داروی بیهوشی اگر با دوز بالا تزریق شود ممکن است این اتفاق ناگوار بیفتد. دلیل دیگر هم در اثر تزریق مقدار کم داروی بیهوشی میباشد که در اثر کم بوده آن ممکن است بیمار دردهای عمل را حس کند و تحمل آن را نداشته و این منجر به مرگ وی شود.  

داروی بیهوشی باید بسته به شرایط بیمار تزریق شود به طور مثال اگر فرد بیماری های خاصی مانند دیابت، مشکلات قلب و عروق داشته باشد تزریق داروی بیهوشی برای وی خطر دارد و باید به صورت کاملا حرفه ای تزریق شود .

به همین منظور شما باید حتما قبل از جراحی بینی شرایط بدن خود را و همچنین بیماری ها حساسیت ها و … را به دکتر خود اطلاع دهید در غیر این صورت دکتر بدون اطلاع از وضعیت شما ممکن است داروی بیهوشی تزریق کند که نباید انجام شود. 

دستگاه های جراحی بینی 

دلیل دیگر مرگ جراحی بینی مربوط به دستگاه های عمل میباشد. به طور مثال ممکن است دستگاه ها دچار مشکل باشند و یا اطلاعات را به صورت درست نمایش ندهند و شرایط بیمار را به متخصصان نمایش ندهند به این ترتیب واضح است که بیمار در شرایط خطرناکی قرار خواهد گرفت. بنابراین بهتر است که در مورد تجهیزات پزشکی و دستگاه های جراحی و اطمینان از سلامت آ«ها از پزشک خود مطمئن شوید.

از عمده ترین دلایل مرگ جراحی بینی استفاده نادرست از داروی بیهوشی میباشد که جان بیمار را در خطر می اندازد.

اقدامات لازم برای کاهش احتمال مرگ جراحی بینی

امروزه به دلیل پیشرفت علم پزشکی و دستگاه های پزشکی باعث شده است که میران مرگ و میر عمل بینی بسیار کاهش پیدا کند. 

در هر صورت علم اینقدر پیشرفت کرده است که بگوییم میزان مرگی و میر این جراحی به صفر رسیده است . لازم به ذکر است که بگوییم برای کاهش احتمال مرگ جراحی بینی حتما در درجه اول در انتخاب بهترین جراح بینی تهران خود دقت کنید. 

اگر دلیل برحی از مرگ های جراحی زیبایی بینی تا الان اشتباه جراح بوده باشد، بنابراین جراح بینی خوب با تجربه کاری بالا و مهارت جراحی بینی درصد احتمال مرگ را بسیار پایین می آورد. جراحی که تجربه کاری بالایی داشته باشد، می داند در شرایط اضطراری که شرایط بیمار در خطر است چه کاری باید انجام دهد که بیمار را از خطر مرگ نجات دهد. 

در انتخاب جراح بینی سعی کنید حتما به صورت حضوری به مطب وی مراجعه کنی، بیماران حاضر را ببینید ، از آنها در مورد کار ایشان و تجربه دکتر سوال بپرسید و در مورد اینکه آیا بعد از جراحی برای آنها مشکلی پیش آمده یا خیر سوالاتی را مطرح کنید. 

همچنین از پزشک مورد نظر در مورد استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته سوال بپرسید و مطمئن شوید که از وسایل پزشکی پیشرفته استفاده میکنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نوزده =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: