واکسن آنفولانزا

[vc_row][vc_column][vc_column_text]واکسن آنفولانزا : آنفولانزا یک بیمار تنفسی واگیر دار است که از نوع ویروس می باشد و انتقال این ویروس از طریق هوا و تماس با سطوح آلوده به ویروس انجام میشود. این ویروس در تمام طول سال وجود دارد و اوج فعالیت آن در فصل های سرد سال می باشد.

علائم ویروس آنفولانزا

• درد عضلانی
  • تب و لرز بالا 39 درجه
  • سر درد
  • سرفه
  • گلو درد
  • آبریزش بینی
  • استفراغ و اسهال
  • و …

این ویروس می توان به مدت یک روز بدون علائم وجود داشته باشد و فرد از یک روز قبل از شروع علائم تا یک هفته بعد از آن به این ویروس آلوده است. در برخی افراد که دارای سیستم ایمنی ضعیف تری هستند مانند افراد پیر و کودکان این دوره تا 21 روز هم ادامه خواهد داشت.

افراد مستعد به ویروس آنفولانزا

• افراد پیر و بالای 65 سال
  • افراد چاق ودارای اضافه وزن
  • افرادی که به مدت طولانی تحت درمان با آسپرین و یا داروهایی که موجب ضعف سیستم ایمنی میشوند، هستند

عوارض واکسن آنفولانزا

در صورتی که فرد موارد لازم برای بهداشت را رعایت کند، عوارضی برای فرد نخواهد داشت.

تفاوت‌های کووید-19 و آنفلوآنزا

ویروس آنفولانزا دارای دوره نهفتگی کمتری نسبت به ویروس کرونا است. این یکی از مهم تفاوت های این دو ویروس میباشد.

افرادی که دچار ویروس آنفولانزا میشوند در 3 تا 5 روز اول بیماری، می توانند آن را به دیگری انتقال دهند اما در ویروس کرونا افراد در 24 تا 48 ساعت اولیه که بدون علائم است و ناقل هستند موجب انتقال بیماری می شود.
بیته به اطلاعات و داده های داده شده، ویروس کرونا در بین کودکان خطر کمتری دارد اما برای بزرگسالان خطر بیشتری به همراه دارد. در حالی که در بیماری آنفولانزا برعکس آن می باشد.

افراد واجب برای تزریق واکسن آنفولانزا

• کودکان 6 ماه تا 6 سال
  • افرادی بالا 65 سال
  • افراد دارای بیماری های خاص مانند، بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، ایدز، سرطن،فشار خون ، دیابت، آسم، همودیالیز، پیوندی
  • خانم ها باردار

نبایدهای واکسن آنفولانزا

افرادی که مواد غذایی همچون تخم مرغ حساسیت شدیدی داشته باشند و یا در مواقع دریافت واکسن آنفولانزا دچار حساسیت می شوند نمی توانند از واکسن آنفولانزا استفاده کنند .
در صورت داشتن بیماری خاص حتما آن را با پزشک در میان بگذارید. اگر جز افرادی هستید که هم به مواد غذایی که در بالا اشاره ش حساسیت دارید و هم به واکسن آنفولانزا نیاز دارید باید در درمانگاه های خاص که مجهز هستند این کار را انجام دهید.

امسال که این ویروس با ویروس کرونا نیز همراه است می تواند زمینه ای بسیار خطرناک را ایجاد کند. بنابراین توصیه های لازم برای رعایت بهداشت و پیشگیری از آن را کاملا رعایت کنید تا از این دو ویروس در امان بمانید.

دکتر مهران دوغاییجراحی زیبایی بینیجوانسازی صورت

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]