[vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1645460760699{background-image: url(https://drdooghaie.com/wp-content/uploads/2022/02/Untitled-1-2.jpg?id=4873) !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}” uniqid=”620626dc5676a” el_class=”subheader-pages”][vc_column uniqid=”61f833c240e03″][vc_column_text]

نکات بعد از عمل

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1644944798143{margin-top: 50px !important;}” uniqid=”620b65689b0a2″][vc_column width=”1/3″ uniqid=”61fc024993cdf” css=”.vc_custom_1645644290848{background-color: #ffcce2 !important;border-radius: 5px !important;}” offset=”vc_hidden-sm vc_hidden-xs”][vc_row_inner uniqid=”61fce275ae3d7″][vc_column_inner width=”5/6″ css=”.vc_custom_1643967923675{margin-top: -70px !important;}”][vc_single_image image=”4105″ img_size=”medium” alignment=”center” css=”.vc_custom_1643967124383{border-radius: 5px !important;}” el_class=”side-drimg”][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

دکتر مهران دوغایی مقدم

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

جراح زیبایی صورت و بینی

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”5px”][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwc3R5bGUlM0QlMjJkaXNwbGF5JTNBZmxleCUzQmp1c3RpZnktY29udGVudCUzQWNlbnRlciUzQiUyMiUzRSUwQSUzQ2ElMjBocmVmJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZkcmRvb2doYWllLmNvbSUyRmNvbnRhY3RzJTJGJTIyJTIwY2xhc3MlM0QlMjJidXR0b24tc3R5bGUxJTIyJTIwJTNFJTNDc3BhbiUzRSVEOCVBQSVEOSU4NSVEOCVBNyVEOCVCMyUyMCVEOCVBOCVEOCVBNyUyMCVEOSU4NSVEOCVBNyUzQyUyRnNwYW4lM0UlM0MlMkZhJTNFJTBBJTBBJTNDJTJGZGl2JTNF[/vc_raw_html][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/6″][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][vc_column width=”2/3″ uniqid=”61fc0236c02e8″ offset=”vc_hidden-sm vc_hidden-xs”][yprm_heading uniqid=”61fbff11613eb” heading=”نکات بعد از عمل” sub_heading=”نکاتی که باید بعد از عمل جراحی رعایت شوند:”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_column_text]

بیمار گرامی

با سلام و قدردانی از اعتماد شما در انتخاب اینجانب به عنوان پزشک معالج خود، به اطلاعتان می‌رسانم شما تحت عمل جراحی زیبا یی بینی با رویکرد باز و با روش غیر تخریبی قرار گرفته اید. هدف من در انتخاب این روش ، علی رغم مشکل وطولانی بودن عمل جراحی، ایجاد یک بینی زیبا، جذاب و طبیعی و با عملکرد سالم و با حداقل ریسک وقوع بدفورمی در طول زمان، برای شما بوده است. در عمل جراحی شما کوشش شده است هرگونه اقدام جانبی لازم، که می‌تواند باعث بهبود عملکرد بینی شما شود نیز، انجام شود و تلاش شده است در حین جراحی بینی ، ساختار و اسکلت بینی شما تقویت شود ولذا نیاز به مراقبت‌های پس از عمل جراحی در مقایسه با روش‌های دیگر به حداقل رسیده است.

[/vc_column_text][vc_column_text]

مراقبت‌های پس از عمل جراحی:

– معمولاعمل جراحی انجام شده موجب درد قابل توجهی در ناحیه بینی و صورت شما نمی‌شود و می‌توانید با مصرف 1تا 2عدد قرص استامینوفن کدئین هر 6 ساعت ، از مختصر درد احتمالی نیز پیشگیری کنید.  (برای شما تجویز شده است ).

– از استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مثل دیکلوفناک، ایبوبروفن، مفنامیک اسید و غیره در سه روز اول به علت امکان ایجاد خونریزی بعد از عمل جراحی ، جداً خودداری کنید.

– در انتهای عمل جراحی ، داخل بینی شما توسط مش آغشته به آنتی بیوتیک جهت جلوگیری از خونریزی، پر شده که باعث گرفتگی بینی شما شده است. این مش معمولا قبل از مرخص شدن ، از بینی تان خارج خواهد شد . پس از خارج کردن مش، تنفس از طریق بینی بطور نسبی قابل انجام خواهد بودو شما احساس راحتی بیشتری خواهید داشت بایستی در نظر داشت که پس از عمل جراحی، مخاط داخل بینی هم مثل خارج آن متورم است ولذا تنفس دلخوا ه را بتدریج تجربه خواهید کردو در روزهای ابتدایی انتظار یک تنفس طبیعی، غیر واقعی خواهد بود.

(در صورتیکه علاوه بر عمل سپتورینوپلاستی ، اعمال جراحی دیگری نیز در بینی انجام شده باشد یا تمایل به خونریزی در شما، بیش از حد معمول باشد ، بندرت این مش 3تا4 روز باقی خواهد ماند. )

– وجود ترشحات محدود خونابه ای تا چند روز طبیعی تلقی می‌شود ودر صورت وجود، نگران نباشید. برای تان قطره فنیل افرین یا نفازولین تجویز شده است. جهت کنترل این ترشحات خونابه ای می‌توانید آنرا بمدت 2 تا 3 روز هر 4 ساعت (1تا2 قطره) داخل بینی بچکانید. درهر بار استفاده پانسمان زیر بینی را بردارید و پس از آن، باکمک چسب دوباره آنرا در محل قبلی قرار دهید. (کاربرد پانسمان زیر بینی صرفا ًبرای جلوگیری از آغشته شدن صورت بیمار به این ترشحات می‌باشد و شما میتوانید در اولین فرصتی که این ترشحات خونابه ای وجود نداشته باشند آنرا بردارید. )

– استفاده از قطره فنیل افرین بمدت بیش از 4 تا 5 روز می‌تواند منجر به اثرات سوء در مخاط بینی ِشما شود . لذا از مصرف آن بمدت بیش از 4 تا 5 روز جدا خودداری کنید.

– جهت جلوگیری از تورم صورت ، بینی واطراف چشمها،  بمدت 48 تا 72ساعت از کمپرس سرد بصورت متناوب استفاده کنید.

(استفاده طولانی مدت از کمپرس سرد سودمند نبوده و جهت سرعت بخشیدن بهبود تورم و اکیموز ِاطراف چشم‌ها و صورت ، در صورت تمایل می‌توانید پس از72 ساعت از حوله گرم بطور متناوب استفاده کنید. )

– در اکثر مواقع در روزهای دوم تا چهارم ، تورم قابل توجه در صورت و چشم‌ها ایجاد خواهد شد.  نگران نباشید ، این تورم کوتاه مدت بوده و پس از روز چهارم بسرعت بهبود خواهد یافت.

– در صورتیکه همزمان با عمل جراحی زیبایی بینی ، عمل جراحی انحراف تیغه وسط بینی نیزانجام شده باشد، معمولا یک تراشه از جنس فیلم رادیولوژی در دو طرف تیغه داخل بینی شما قرار داده شده است، این تراشه می‌تواند از احتمال ایجاد چسبندگی داخل بینی در آینده پیشگیری کند. گاهی ترشحات بینی به آن چسبیده و باعث احساس پری وگرفتگی داخل بینی می‌شود. در صورت بروز این مورد، نگران نباشید و جهت جلوگیری ، می‌توانید از شستشوی داخل بینی با محلول سرم یا اسپری نمکی (برای شما تجویز شده است ) و تمیز کردن این ترشحات با کمک یک گوش پاک کن استفاده کنید. این تراشه‌ها 10تا 14 روزبعد از عمل جراحی، توسط اینجانب و یا دستیارم در مطب خارج خواهد شد

– در صورتیکه بعد از عمل جراحی، داخل بینی توسط لخته‌های خشک شده پر شده باشد، می‌توانید از روز سوم با استفاده از یک پماد چرب کننده در داخل بینی (پماد تتراسیکلین چشمی، برای شما تجویز شده است)وبا کمک یک گوش پاک کن آغشته به محلول رقیق شده (دو درصد)آب اکسیژنه ، این لخته‌هارا با احتیاط خارج کنید ودر حد امکان فضای داخل بینی را باز کنید . شستشوی داخل بینی با محلول سرم نمکی و یا اسپری نمکی نیز کمک کننده خواهد بود.

– بهتر است که در 24 ساعت اول، از مایعات وغذاهای نرم تغذیه نمود و از روز دوم،  استفاده از غذاهای جویدنی ومعمولی منعی نخواهد داشت.

– بایستی توجه داشته باشید که بهبودشکل بینی شما وابسته به یک روند مناسب ترمیم خواهد بود واین روند وابسته به یک رژیم غذایی مناسب است لذا محدود کردن رژیم غذایی و اکراه از غذاخوردن کافی در این مدت ، مناسب و عاقلانه نمی‌باشد. استفاده از غذاهای با پروتئین بالا توصیه می‌شود ومصرف مولتی ویتامین‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

– پس از عمل جراحی ، مایعات فراوان بنوشید واز خوردن وآشامیدن نهراسید.

– استفاده از مسواک نرم بعد از 24 سا عت اول منعی ندارد. (میتوان در ابتدا از مسواک مخصوص بچه‌ها استفاده کرد)

– پس از عمل جراحی بهتر است حداقل تا دو ماه از عینک استفاده نکنید.

– استفاده از لنزهای تماسی در اولین فرصت بعد از عمل جراحی، بلامانع است.

– پس از هوشیاری کامل و در صورت نداشتن ضعف عمومی و سرگیجه انجام امور معمول ، منعی ندارد وشما می‌توانید تمام امور روزانه رابه تنهایی انجام دهید (در 24 ساعت اول به علت امکان بروز سرگیجه ناشی از اثرات باقیمانده داروهای بی هوشی، ضروری است یک نفرشما را در انجام امور همراهی کند و در این مدت از رانندگی بپرهیزید)

– ضروری است تا مدتی ( 2تا3 هفته ) از خوابیدن به پهلو اجتناب کرده و به پشت بخوابید. (بهتر و راحتتر است هنگام خوابیدن زیر سرتان کمی بلند باشد. )

– در یک هفته اول پس از عمل جراحی،  از آرایش بر روی صورت بپرهیزید و پس از ویزیت هفته اول ودر آوردن گچ بینی می‌توانید با مواد آرایشی مناسب صورت خود را آرایش کنید.

– جهت پیشگیری از عفونت‌های بعد از عمل جراحی ، 20 عدد کپسول سفالکسین برای شما تجویزشده است که ضروری است هر 6 ساعت تا پنج روز میل کنید.

– تا 10 روز از دارو‌های حاوی آسپیرین استفاده نکنید.

– از فین کردن با فشار خودداری کنید و در صورت عطسه سعی کنید با دهان بازعطسه نمایید.

– از بلند کردن بار‌های سنگین و زور زدن شدید دوری کنید و بخصوص ضروری است تا دو ماه بعد از عمل جراحی از برداشتن بارهای خیلی سنگین اجتناب کنید.

– تا 2 ماه از فعالیت‌های شدید فیزیکی و یا ورزش‌های آسیب رساننده ، خودداری کنید.

– در هفته‌های اول بعد از عمل جراحی ، سیگار ویا نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.

– عمل جراحی شما با حداقل برش پوستی انجام شده و محل برش‌ها ، نوع بخیه زدن وجنس نخ‌های بخیه طوری انتخاب شده اند که حداقل اسکار پوستی را بجا میگذارند، با این وجود استفاده از کرم پوستی موثر در روند ترمیم پوست می‌تواند مفید باشد این کرم را میتوانید از روز پنجم بمدت سه ماه در محل خطوط ِبرش پوستی استفاده نمایید.

– گچ بینی شما موجب قرار گرفتن بینی شما در وضعیت دلخواه شده است. این گچ ضروری است بمدت 6-10 روز باقی بماند وپس از آن طبق هماهنگی انجام شده ، جهت برداشتن آن مراجعه بفرمایید . قبل از مراجعه بهتر است دوش بگیرید و اجازه دهید در حمام گچ و چسب‌ها کاملا خیس شوند و پس ازآن بدون اینکه گچ را بردارید ، به مطب مراجعه نمایید.

– در طی هفته اول، از استحمام کامل بدن خودداری کنید و در صورت نیاز با کمک دوش دستی ، بدون خیس کردن صورت ، استحمام نمایید .

–  پس از خارج کردن گچ، معمولا بمدت 3تا 4 هفته سطح بینی چسب زده خواهد شد . تعویض چسب در هفته اول توسط اینجانب و یا دستیارم انجام خواهد شد. وپس از آن شما خود می‌توانید این کار را انجام دهید.

–  برای تعویض چسب ضروری است قبل از آن ، ناحیه کاملا با آب، خیس شود وبهتر است دوش بگیرید ودر انتهای استحمام ، چسب رااز روی صورت بردارید ، با احتیاط پوست ِروی بینی رابا آب و صابون بشویید و پس از خارج شدن از حمام و خشک شدن سطح بینی ، مجددا چسب بزنید.

– معمولا استفاده از چسبِ بینی با توجه به اقداماتی که در طی عمل جراحی شما جهت تقویت ساختار بینی، انجام گرفته است، بمدت 3 تا 4 هفته کافی است، (چسب زدن با فشار زیاد وطولانی مدت سودمند نمی‌باشد، وحتی گاهی خود می‌تواند منجر به اشکالاتی در فورم بینی شود. )

– پس از خاتمه دوره چسب زدن، ضروری است در طی روز، سطح پوست بینی با استفاده ازکرم ضد آفتابِ مناسب، از اثرات زیانبار آفتاب محافظت شود.

– پس از عمل جراحی لب فوقانی شما معمولا حالت بی حسی و بی حرکتی داردو شما هنگام صحبت کردن و خندیدن احساس غیر طبیعی دارید ، نگران نباشید این مساله طی یک تا دو ماه بطور کامل بهبود پیدا خواهد کرد.

– ناحیه عمل جراحی پس از عمل تورم دارد این تورم دراکثریت بیماران بسرعت بهبود می‌یابد وپس از 2 تا 3 هفته به حدّ قابل قبول می‌رسد ولی باید توجه داشت که سیر ترمیم در هر آسیب بافتی در بدن ، حداقل شش ماه تا یک سال بطور فعال ادامه خواهد داشت وتنها پس از این مدت ، کامل می‌شود . لذا پس از طی این مدت فورم بینی به حد ایده آل خود و مورد نظر خواهد رسید.

– حفظ آرامش و پرهیز ازنگرانی ، تأثیر قابل توجهی در افزایش سرعت ِبهبود ورم بینی، پس از عمل جراحی دارد. نگران نباشید، بسیاری ازاشکالات جزئی، با گذشت زمان بهبود خواهد یافت.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1644944753956{margin-top: 15px !important;}” uniqid=”620bdd6c28517″][vc_column width=”2/3″ uniqid=”620bdd793e50e” offset=”vc_hidden-lg vc_hidden-md”][yprm_heading heading=”نکات بعد از عمل” sub_heading=”نکاتی که باید بعد از عمل جراحی رعایت شوند:”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_column_text]

بیمار گرامی

با سلام و قدردانی از اعتماد شما در انتخاب اینجانب به عنوان پزشک معالج خود، به اطلاعتان می‌رسانم شما تحت عمل جراحی زیبا یی بینی با رویکرد باز و با روش غیر تخریبی قرار گرفته اید. هدف من در انتخاب این روش ، علی رغم مشکل وطولانی بودن عمل جراحی، ایجاد یک بینی زیبا، جذاب و طبیعی و با عملکرد سالم و با حداقل ریسک وقوع بدفورمی در طول زمان، برای شما بوده است. در عمل جراحی شما کوشش شده است هرگونه اقدام جانبی لازم، که می‌تواند باعث بهبود عملکرد بینی شما شود نیز، انجام شود و تلاش شده است در حین جراحی بینی ، ساختار و اسکلت بینی شما تقویت شود ولذا نیاز به مراقبت‌های پس از عمل جراحی در مقایسه با روش‌های دیگر به حداقل رسیده است.

[/vc_column_text][vc_column_text]

مراقبت‌های پس از عمل جراحی:

– معمولاعمل جراحی انجام شده موجب درد قابل توجهی در ناحیه بینی و صورت شما نمی‌شود و می‌توانید با مصرف 1تا 2عدد قرص استامینوفن کدئین هر 6 ساعت ، از مختصر درد احتمالی نیز پیشگیری کنید.  (برای شما تجویز شده است ).

– از استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مثل دیکلوفناک، ایبوبروفن، مفنامیک اسید و غیره در سه روز اول به علت امکان ایجاد خونریزی بعد از عمل جراحی ، جداً خودداری کنید.

– در انتهای عمل جراحی ، داخل بینی شما توسط مش آغشته به آنتی بیوتیک جهت جلوگیری از خونریزی، پر شده که باعث گرفتگی بینی شما شده است. این مش معمولا قبل از مرخص شدن ، از بینی تان خارج خواهد شد . پس از خارج کردن مش، تنفس از طریق بینی بطور نسبی قابل انجام خواهد بودو شما احساس راحتی بیشتری خواهید داشت بایستی در نظر داشت که پس از عمل جراحی، مخاط داخل بینی هم مثل خارج آن متورم است ولذا تنفس دلخوا ه را بتدریج تجربه خواهید کردو در روزهای ابتدایی انتظار یک تنفس طبیعی، غیر واقعی خواهد بود.

(در صورتیکه علاوه بر عمل سپتورینوپلاستی ، اعمال جراحی دیگری نیز در بینی انجام شده باشد یا تمایل به خونریزی در شما، بیش از حد معمول باشد ، بندرت این مش 3تا4 روز باقی خواهد ماند. )

– وجود ترشحات محدود خونابه ای تا چند روز طبیعی تلقی می‌شود ودر صورت وجود، نگران نباشید. برای تان قطره فنیل افرین یا نفازولین تجویز شده است. جهت کنترل این ترشحات خونابه ای می‌توانید آنرا بمدت 2 تا 3 روز هر 4 ساعت (1تا2 قطره) داخل بینی بچکانید. درهر بار استفاده پانسمان زیر بینی را بردارید و پس از آن، باکمک چسب دوباره آنرا در محل قبلی قرار دهید. (کاربرد پانسمان زیر بینی صرفا ًبرای جلوگیری از آغشته شدن صورت بیمار به این ترشحات می‌باشد و شما میتوانید در اولین فرصتی که این ترشحات خونابه ای وجود نداشته باشند آنرا بردارید. )

– استفاده از قطره فنیل افرین بمدت بیش از 4 تا 5 روز می‌تواند منجر به اثرات سوء در مخاط بینی ِشما شود . لذا از مصرف آن بمدت بیش از 4 تا 5 روز جدا خودداری کنید.

– جهت جلوگیری از تورم صورت ، بینی واطراف چشمها،  بمدت 48 تا 72ساعت از کمپرس سرد بصورت متناوب استفاده کنید.

(استفاده طولانی مدت از کمپرس سرد سودمند نبوده و جهت سرعت بخشیدن بهبود تورم و اکیموز ِاطراف چشم‌ها و صورت ، در صورت تمایل می‌توانید پس از72 ساعت از حوله گرم بطور متناوب استفاده کنید. )

– در اکثر مواقع در روزهای دوم تا چهارم ، تورم قابل توجه در صورت و چشم‌ها ایجاد خواهد شد.  نگران نباشید ، این تورم کوتاه مدت بوده و پس از روز چهارم بسرعت بهبود خواهد یافت.

– در صورتیکه همزمان با عمل جراحی زیبایی بینی ، عمل جراحی انحراف تیغه وسط بینی نیزانجام شده باشد، معمولا یک تراشه از جنس فیلم رادیولوژی در دو طرف تیغه داخل بینی شما قرار داده شده است، این تراشه می‌تواند از احتمال ایجاد چسبندگی داخل بینی در آینده پیشگیری کند. گاهی ترشحات بینی به آن چسبیده و باعث احساس پری وگرفتگی داخل بینی می‌شود. در صورت بروز این مورد، نگران نباشید و جهت جلوگیری ، می‌توانید از شستشوی داخل بینی با محلول سرم یا اسپری نمکی (برای شما تجویز شده است ) و تمیز کردن این ترشحات با کمک یک گوش پاک کن استفاده کنید. این تراشه‌ها 10تا 14 روزبعد از عمل جراحی، توسط اینجانب و یا دستیارم در مطب خارج خواهد شد

– در صورتیکه بعد از عمل جراحی، داخل بینی توسط لخته‌های خشک شده پر شده باشد، می‌توانید از روز سوم با استفاده از یک پماد چرب کننده در داخل بینی (پماد تتراسیکلین چشمی، برای شما تجویز شده است)وبا کمک یک گوش پاک کن آغشته به محلول رقیق شده (دو درصد)آب اکسیژنه ، این لخته‌هارا با احتیاط خارج کنید ودر حد امکان فضای داخل بینی را باز کنید . شستشوی داخل بینی با محلول سرم نمکی و یا اسپری نمکی نیز کمک کننده خواهد بود.

– بهتر است که در 24 ساعت اول، از مایعات وغذاهای نرم تغذیه نمود و از روز دوم،  استفاده از غذاهای جویدنی ومعمولی منعی نخواهد داشت.

– بایستی توجه داشته باشید که بهبودشکل بینی شما وابسته به یک روند مناسب ترمیم خواهد بود واین روند وابسته به یک رژیم غذایی مناسب است لذا محدود کردن رژیم غذایی و اکراه از غذاخوردن کافی در این مدت ، مناسب و عاقلانه نمی‌باشد. استفاده از غذاهای با پروتئین بالا توصیه می‌شود ومصرف مولتی ویتامین‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

– پس از عمل جراحی ، مایعات فراوان بنوشید واز خوردن وآشامیدن نهراسید.

– استفاده از مسواک نرم بعد از 24 سا عت اول منعی ندارد. (میتوان در ابتدا از مسواک مخصوص بچه‌ها استفاده کرد)

– پس از عمل جراحی بهتر است حداقل تا دو ماه از عینک استفاده نکنید.

– استفاده از لنزهای تماسی در اولین فرصت بعد از عمل جراحی، بلامانع است.

– پس از هوشیاری کامل و در صورت نداشتن ضعف عمومی و سرگیجه انجام امور معمول ، منعی ندارد وشما می‌توانید تمام امور روزانه رابه تنهایی انجام دهید (در 24 ساعت اول به علت امکان بروز سرگیجه ناشی از اثرات باقیمانده داروهای بی هوشی، ضروری است یک نفرشما را در انجام امور همراهی کند و در این مدت از رانندگی بپرهیزید)

– ضروری است تا مدتی ( 2تا3 هفته ) از خوابیدن به پهلو اجتناب کرده و به پشت بخوابید. (بهتر و راحتتر است هنگام خوابیدن زیر سرتان کمی بلند باشد. )

– در یک هفته اول پس از عمل جراحی،  از آرایش بر روی صورت بپرهیزید و پس از ویزیت هفته اول ودر آوردن گچ بینی می‌توانید با مواد آرایشی مناسب صورت خود را آرایش کنید.

– جهت پیشگیری از عفونت‌های بعد از عمل جراحی ، 20 عدد کپسول سفالکسین برای شما تجویزشده است که ضروری است هر 6 ساعت تا پنج روز میل کنید.

– تا 10 روز از دارو‌های حاوی آسپیرین استفاده نکنید.

– از فین کردن با فشار خودداری کنید و در صورت عطسه سعی کنید با دهان بازعطسه نمایید.

– از بلند کردن بار‌های سنگین و زور زدن شدید دوری کنید و بخصوص ضروری است تا دو ماه بعد از عمل جراحی از برداشتن بارهای خیلی سنگین اجتناب کنید.

– تا 2 ماه از فعالیت‌های شدید فیزیکی و یا ورزش‌های آسیب رساننده ، خودداری کنید.

– در هفته‌های اول بعد از عمل جراحی ، سیگار ویا نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.

– عمل جراحی شما با حداقل برش پوستی انجام شده و محل برش‌ها ، نوع بخیه زدن وجنس نخ‌های بخیه طوری انتخاب شده اند که حداقل اسکار پوستی را بجا میگذارند، با این وجود استفاده از کرم پوستی موثر در روند ترمیم پوست می‌تواند مفید باشد این کرم را میتوانید از روز پنجم بمدت سه ماه در محل خطوط ِبرش پوستی استفاده نمایید.

– گچ بینی شما موجب قرار گرفتن بینی شما در وضعیت دلخواه شده است. این گچ ضروری است بمدت 6-10 روز باقی بماند وپس از آن طبق هماهنگی انجام شده ، جهت برداشتن آن مراجعه بفرمایید . قبل از مراجعه بهتر است دوش بگیرید و اجازه دهید در حمام گچ و چسب‌ها کاملا خیس شوند و پس ازآن بدون اینکه گچ را بردارید ، به مطب مراجعه نمایید.

– در طی هفته اول، از استحمام کامل بدن خودداری کنید و در صورت نیاز با کمک دوش دستی ، بدون خیس کردن صورت ، استحمام نمایید .

–  پس از خارج کردن گچ، معمولا بمدت 3تا 4 هفته سطح بینی چسب زده خواهد شد . تعویض چسب در هفته اول توسط اینجانب و یا دستیارم انجام خواهد شد. وپس از آن شما خود می‌توانید این کار را انجام دهید.

–  برای تعویض چسب ضروری است قبل از آن ، ناحیه کاملا با آب، خیس شود وبهتر است دوش بگیرید ودر انتهای استحمام ، چسب رااز روی صورت بردارید ، با احتیاط پوست ِروی بینی رابا آب و صابون بشویید و پس از خارج شدن از حمام و خشک شدن سطح بینی ، مجددا چسب بزنید.

– معمولا استفاده از چسبِ بینی با توجه به اقداماتی که در طی عمل جراحی شما جهت تقویت ساختار بینی، انجام گرفته است، بمدت 3 تا 4 هفته کافی است، (چسب زدن با فشار زیاد وطولانی مدت سودمند نمی‌باشد، وحتی گاهی خود می‌تواند منجر به اشکالاتی در فورم بینی شود. )

– پس از خاتمه دوره چسب زدن، ضروری است در طی روز، سطح پوست بینی با استفاده ازکرم ضد آفتابِ مناسب، از اثرات زیانبار آفتاب محافظت شود.

– پس از عمل جراحی لب فوقانی شما معمولا حالت بی حسی و بی حرکتی داردو شما هنگام صحبت کردن و خندیدن احساس غیر طبیعی دارید ، نگران نباشید این مساله طی یک تا دو ماه بطور کامل بهبود پیدا خواهد کرد.

– ناحیه عمل جراحی پس از عمل تورم دارد این تورم دراکثریت بیماران بسرعت بهبود می‌یابد وپس از 2 تا 3 هفته به حدّ قابل قبول می‌رسد ولی باید توجه داشت که سیر ترمیم در هر آسیب بافتی در بدن ، حداقل شش ماه تا یک سال بطور فعال ادامه خواهد داشت وتنها پس از این مدت ، کامل می‌شود . لذا پس از طی این مدت فورم بینی به حد ایده آل خود و مورد نظر خواهد رسید.

– حفظ آرامش و پرهیز ازنگرانی ، تأثیر قابل توجهی در افزایش سرعت ِبهبود ورم بینی، پس از عمل جراحی دارد. نگران نباشید، بسیاری ازاشکالات جزئی، با گذشت زمان بهبود خواهد یافت.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ uniqid=”620bdd613055d” css=”.vc_custom_1644944782139{margin-top: 50px !important;background-color: #f9bdc3 !important;border-radius: 5px !important;}” offset=”vc_hidden-lg vc_hidden-md”][vc_row_inner][vc_column_inner css=”.vc_custom_1643967923675{margin-top: -70px !important;}”][vc_single_image image=”4105″ img_size=”medium” alignment=”center” css=”.vc_custom_1643967124383{border-radius: 5px !important;}” el_class=”side-drimg”][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

دکتر مهران دوغایی مقدم

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

جراح زیبایی صورت و بینی

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”5px”][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwc3R5bGUlM0QlMjJkaXNwbGF5JTNBZmxleCUzQmp1c3RpZnktY29udGVudCUzQWNlbnRlciUzQiUyMiUzRSUwQSUzQ2ElMjBocmVmJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZuZXcuZHJkb29naGFpZS5jb20lMkYlMjVkOCUyNWFhJTI1ZDklMjU4NSUyNWQ4JTI1YTclMjVkOCUyNWIzLSUyNWQ4JTI1YTglMjVkOCUyNWE3LSUyNWQ5JTI1ODUlMjVkOCUyNWE3JTJGJTIyJTIwY2xhc3MlM0QlMjJidXR0b24tc3R5bGUxJTIyJTIwJTNFJTNDc3BhbiUzRSVEOCVBQSVEOSU4NSVEOCVBNyVEOCVCMyUyMCVEOCVBOCVEOCVBNyUyMCVEOSU4NSVEOCVBNyUzQyUyRnNwYW4lM0UlM0MlMkZhJTNFJTBBJTBBJTNDJTJGZGl2JTNF[/vc_raw_html][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column offset=”vc_hidden-xs” uniqid=”620bddaa1713d”][/vc_column][/vc_row]