آمپول تریام هگزال برای کاهش ورم بینی

عوامل مختلفی باعث می شود که بینی شما متورم شود، ممکن است علت تورم به دلیل جراحی بینی باشد یا موارد دیگری همانند درگیری سینوس ها، پولیپ بینی و …

ممکن است یکی از داروهایی که پزشک شما بعد از عمل جراحی برای کاهش ورم و التهاب بینی شما تجویز کند، داروی تریام هگزال باشد.

این دارو با نام اصلی تریام هگزال تریامسینولون استونید، یک داروی ضد التهابی به شمار می رود که در انواع بیماری ها مانند اختلالات آلرژیک، آرتریت ، نقرس ، بیماری های خونی ، مشکلات تنفسی ، برخی سرطان ها، بیماری های چشمی ، اختلالات روده، کلاژن و بیماری های پوستی استفاده می شود.

نکات مهم درباره آمپول تریام هگزال

• بسته به نوع مصرف شما ممکن است این دارو به صورت تزریق (درون مفصلی) در نقاط مختلف بدن مثل مفاصل، عضلات و برای ضایعه پوستی تجویز شود.
  • توصیه نمی شود که به صورت متداوم از این دارو استفاده کنید.
  • مصرف این دارو برای کودکان به دلیل تاثیر بر روی رشد و قد و وزن، توصیه نمی شود.
  • استفاده این دارو به صورت کپسول آسیب های جدی و خطرناکی وارد می کند به همین دلیل توصیه می شود حتما تحت نظر پزشک معالج خود این دارو را مصرف کنید.

طریقه جذب در بدن

تریام هگزال تریامسینولون استونید به آرامی و تقریباً به طور کامل، پس از تجویز با تزریق کردن به صورت مفصلی، به صورت عمیق جذب می شود.

نیمه عمر این دارو حدود 2 تا 5 ساعت است. مانند سایر کورتیکواستروئیدها، تریامسینولون عمدتاً از طریق کبد و همچنین از طریق کلیه متابولیزه می شود و از طریق ادرار نیز دفع می شود.

نتیجه

ازدلایلی که توصیه می شود از این دارو پس از جراحی زیبایی بینی در تهران به دلیل نرمی بافت ها و کاهش تورم مفاصل و بینی استفاده شود، خاصیت ضد التهابی آن به دلیل داشتن اسید لوکوترین و اسید پروستاگلاندین است، دقت شود که به دلیل داشتن عوارض جانبی حتما مصرف این دارو باید زیر نظر بهترین دکتر بینی تهران صورت بگیرد.

یک پاسخ