شستشوی بینی بعد از عمل تا چه مدت

شستشوی بینی با آب شور یک درمان ایمن و ساده برای احتقان بینی و تحریک سینوس است که تقریباً هر کسی می تواند آن را در خانه انجام دهد. در این مقاله درباره نحوه شستن بینی بعد از عمل بینی در تهران صحبت می کنیم.

شستشوی سینوس، که به آن شستشوی بینی نیز می گویند، معمولاً با سالین انجام می شود که فقط یک اصطلاح فانتزی برای آب نمک است. هنگامی که از طریق مجرای بینی شسته می شود، سالین می تواند آلرژن ها، مخاط و سایر مواد زائد را شسته و به مرطوب شدن غشاهای مخاطی کمک کند.
برخی از افراد از دستگاهی به نام neti pot برای کمک به رساندن آب نمک به حفره های بینی استفاده می کنند، اما می توانید از بطری های فشاری یا سرنگ های حباب نیز استفاده کنید.
شستشوی بینی به طور کلی بی خطر است. با این حال، چند دستورالعمل ایمنی مهم وجود دارد که قبل از امتحان باید از آنها آگاه باشید.

نحوه انجام شستشوی بینی

اولین قدم ایجاد محلول نمکی است. به طور معمول، این کار با مخلوط کردن آب گرم و استریل با نمک خالص، معروف به کلرید سدیم، برای ایجاد یک محلول ایزوتونیک انجام می‌شود.

در حالی که می‌توانید محلول نمکی خود را در خانه بسازید، توصیه می‌شود بسته‌های نمکی پیش مخلوط شده بدون نسخه را خریداری کنید.

استفاده از آب استریل برای این مرحله بسیار مهم است. این به دلیل خطر عفونت جدی با آمیب انگلی به نام Naegleria fowleri است. هنگامی که این آمیب وارد سینوس ها می شود، راه خود را به مغز باز می کند و باعث عفونت کشنده می شود.

می توانید آب خود را با جوشاندن یک دقیقه و سپس اجازه دادن به خنک شدن آن استریل کنید.

برای پاکسازی بینی خود، این مراحل را دنبال کنید:

سر خود را روی سینک یا زیر دوش بایستید و سر خود را به یک طرف خم کنید.
با استفاده از یک بطری فشاری، سرنگ لامپ یا گلدان نتی، محلول نمکی را به آرامی در سوراخ بالایی بینی بریزید یا فشار دهید.
اجازه دهید محلول از سوراخ دیگر بینی شما بیرون بریزد و داخل درن تخلیه شود. در این زمان از طریق دهان نفس بکشید، نه از طریق بینی.
در طرف مقابل تکرار کنید.
سعی کنید آب از پشت گلویتان پایین نیاید. ممکن است لازم باشد موقعیت سر خود را تا زمانی که زاویه صحیح را پیدا کنید تنظیم کنید.
وقتی کارتان تمام شد، بینی خود را به آرامی داخل دستمال بکشید تا مخاط از بین برود.

اگر اخیراً جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اید، چهار تا هفت روز پس از عمل در برابر فشار دادن بینی خود مقاومت کنید.

یک گلدان نتی، سرنگ لامپ و محلول نمکی بخرید.
خون خشک شده در بینی بعد از عمل
قطره شستشوی بینی بعد از عمل
سرم شستشوی بینی بعد از عمل
اسپری سزالین بعد از عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هجده =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: