عوارض جراحی بینی در دراز مدت

یکی از شایع‌ترین عوارض جراحی بینی ، بینی جدیدی است که بیمار دوست ندارد. به عنوان مثال، بعد از یک عمل ناموفق، ممکن است بینی بیش از حد اصلاح شود و یا بیمار ممکن است دارای یک برآمدگی ماندگار، بینی بیش از حد باریک، سوراخ های بینی بسیار کوچک ، بینی بسیار سربالا رو به رو شود.

 ممکن است بینی به سادگی غیر جذاب و غیر طبیعی ظاهر شود و باعث می‌شود بیمار هر بار که به آینه نگاه می‌کنند احساس ناراحتی کند. در بسیاری از این موارد، تنها راه‌حل جراحی بینی ثانویه با استفاده از پیوند غضروف است. متاسفانه جراحی بینی ثانویه عمل بسیار سخت و پیچیده ای است که کار هر جراح بینی نمیباشد.

برای جراحی بین ثانویه حتما دکتر بینی خوب را پیدا کنید و در مورد وی تحقیق کنید. 

دکتر دوغایی برای جلوگیری از این مشکل، دو مهارت مهم را برای روش‌های رینوپلاستی به ارمغان می‌آورد: تخصص فنی و یک چشم هنری.

این امر بسیار مهم است زیرا جراحی زیبایی بینی برابر با هنر و علم است. به این ترتیب، آن نیازمند مقدار زیادی از ظرافت و همچنین یک رویکرد تکنیکی کامل است که بتواند نتیجه موفقیت‌آمیز را تضمین کند.

 علاوه بر این، دکتر دوغایی مقدار قابل‌توجهی از وقت را در طول دو بازدید سپری خواهد کرد و جزئیات کالبد شما را مرور خواهد کرد و به شما کمک خواهد کرد تا مشخص کنید که چه چیزی در حال تغییر است.

خونریزی 

اینها موارد بسیار نادر در بین بیماران دکتر دکتر دوغایی هستند، اما مهم است که از آن‌ها آگاه باشیم. زمانی که عمل بینی انجام دادید، ممکن است خونریزی شدید و یا عفونت جدی را تجربه کنید. خوشبختانه، مراحلی وجود دارند که جراح شما می‌تواند این ریسک‌ها را به حداقل برساند و ایمنی شما را تضمین کند.

 برای مثال، دکتر مهران دوغایی با استفاده از داروها، برخی مکمل ها از خونریزی بینی جلوگیری میکند که ممکن است ریسک خونریزی را برای دو هفته کامل قبل از جراحی افزایش دهد. 

علاوه بر این، او در زمان و بعد از عمل، آنتی‌بیوتیک خواهد داد و همچنین دستورالعمل‌های دقیقی دارد که شما را از ایجاد عفونت در امان نگه دارد و بینی همانطور شود که شما میخواهید.

چالش‌های تنفسی

این یکی ازپیچیده‌ترین مشکلات برخی از افرادی است که جراحی بینی ناموفق انجام میدهند. برخی از جراحان بینی به دلیلی نداشتن تجربه کافی در جراحی رینوپلاستی ، ممکن است مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورند که یکی از آنها مشکل تنفس بیمار میباشد. در صورتی که جراح به اندازه کافی تجربه داشته باشد چنین مشکلاتی پیش نمی آید.

ماندن جای زخم روی بینی 

جای زخم در صورتی وجود خواهد داشت که ؛ اولا  جراحی بسته  انجام شود که شامل ایجاد شکاف درون بینی است. دومی، روش جراحی بینی باز است، که برای شکاف جزئی در بیرون از ساختار بینی، در امتداد پوست که مجرای چپ و راست را به هم متصل می‌کند، تماس خواهد داشت.

 در هر دو مورد، زخم شدن ضعیف می‌تواند منجر به مشکلاتی از جمله ماندن اسکار شود. به عنوان مثال، بافت اثر زخم در داخل بینی می‌تواند بخش عمده‌ای را به این مشکل اضافه کند .

 جای زخم‌های مشهود و ناخوشایند بیرون از بینی می‌تواند از ظاهر زیبای شما بکاهد و مشخص کند که جراحی بینی انجام شده است.

دکتر مهران دوغایی می‌داند که بیماران چقدر نگران زخم رینوپلاستی هستند و او برای اطمینان از اینکه هر گونه ناراحتی پیش آید ابتدا از بیماران نوع جراحی بینی و مدل خواسته شده را در نظر میگیرد و با توجه به آزمایشات و شرایط بیمار، جراحی بینی را به بهترین نحو خود ب انجام میرساند. 

سوراخ بینی

دیواره بینی شما دیواری است که مجاری چپ و راست را از هم جدا می‌کند. در موارد نادر، این دیوار ممکن است در هنگام عمل بینی، ایجاد فشار بینی، هنگام تنفس زدن صدای سوت مانند، تخلیه خونی، تنفس مشکل ، ناراحتی و آبریزش بالقوه بینی را به وجود آورد.

این که آیا این ریسک و عوارض جراحی بینی برایتان اتفاق می‌افتد یا نه کاملا در دست جراح شما است، به همین دلیل است که انتخاب جراح بینی باید با دقت بسیاری انجام شود. 

خطرات مربوط به جراحی بینی شامل موارد زیر است اما ممکن است محدود به موارد زیر نباشد:

عدم داشتن حس بویایی از دیگر مشکلات برخی از بیماران است.

تغییر صدا، تغییرات موقت یا طولانی‌مدت برای برخی بیماران بسته به انسداد بینی ممکن است به وجود آید.

عدم تقارن بینی و سوراخ های بینی میتوانید از مشکلات دیگر بینی بعد از جراحی باشد.

قوز بینی ممکن است به طور درستی اصلاح نشود و دوباره همان کج بودن خود را داشته باشد.

 متفاوت به نظر رسیدن پوست بینی با پوست سایر قسمت های بدن و یا حتی صورت 

مرگ در هنگام جراحی بینی 

خلاصه عوارض جراحی بینی 

برخی از ریسک‌های جراحی بینی را می توان مهار کرد و یا طوری کنترل کرد که مشکلی را به وجود نیاورد.

خطرات از طریق غربالگری و برنامه‌ریزی دقیق بیمار، استانداردهای بالای آموزش جراحی بینی ، پروتکل‌های عقیم‌سازی در بیمارستان و مراقبت های بعد از جراحی بینی به حداقل رسانده می‌شود.

عوارض کمتری مثل عفونت ممکن است بیشتر از خطرات جدی رخ دهد.

دقت کنید که قبل از جراحی بینی توافقنامه ای که امضا می کنید را به دقت بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: