مراحل جراحی بینی و نوع بیهوشی

چرا باید مراحل جراحی بینی را بدانید ؟ عمل بینی برای تغییر ظاهر افرادی که از ظاهر بینی خود راضی نیستند و یا در بینی آنها اختلال عملکرد وجود دارد و یا به دلیل تصادف و … بینی آنها شکسته شده ایت انجام میشود.
برخی از افراد قبل از جراحی میخواهند بدانند که جراحی چطور انجام میشود و مراحل مختلف جراحی بینی چه چیزهایی هستند تا بتوانند خود را قبل از عمل بینی آماده کنند.

دانستن مراحل انجام عمل بینی کمک میکند افراد با آنها آشنا شوند و در صورتی که فکر میکنن نمی توانند با آن کنار آید زودتر بتوانند تصمیم خود را بگیرند و یا برخی به دلیل نداشتن آگاهی کامل از عمل بینی، در آخر کار متوجه میشوند که بینی آنها آنگونه که انتظار داشتند در نیامده است و از آن راضی نبوده اند.
به شما توصیه میکنیم که قبل از جراحی بینی عجله نداشته باشید و حتما با پزشک خود در مورد تمامی مراحل جراحی بینی صحبت کنید و سوالات لازم را بپرسید.

مراحل مختلف جراحی بینی

در ادامه مراحل مختلف جراحی بینی را در سایت دکتر دوغایی شرح خواهیم دارد.

جلسه مشاوره

جلسه مشاوره یکی از بخش های مهم قبل از جراحی بینی است که قبل از این مرحله شما حتما باید در مورد جراح بینی خوب در تهران تحقیقات لازم را انجام داده باشید و در شبکه های اجتماعی و یا به صورت حضوری نمونه کارهای وی را ببینید.
حتی می توانید در اینترنت در مورد جراحی بینی و انواع جراحی بینی بیشتر تحقیق کنید. جراحی بینی روش های متفاوتی دارد که بسته به بینی افراد و تصمیمی که جراح میگیرد یکی از روش ها انتخاب شده و انجام میشود .
تست و آزمایشات لازم
در مرحله بعدی متخصص گوش حلق و بینی دکتر دوغایی از شما تمام آزمایشات لازم را میگیرد و در صورتی که مشکلی نباشد و صلاح بدانند یک روز برای انجام عمل بینی برای شما رزرو میکند.
در این مرحله شما باید تمام داروهایی که مصرف میکنید را به متخصص بگویید که رد صورتی که نیاز باشد آنها را برای انجام جراحی بینی به مدت چند هفته قطع کنید و در غیر این صورت مشکلی وجود نداشته باشد.

قبل از جراحی بینی

درروز جراحی شما باید حتما با خود همراه داشته باشید که بعد از جراحی و یا در صورت بستری شدن همراه شما باشد. زمان حضور خود را در مطب و یا بیمارستان و اینکه کی مرخص می شوید در مرحله قبل یعنی جلسه مشاوره از دکتر بپرسید.
قبل از جراحی لباس اتاق عمل را به شما می پوشانند و شما را آماده جراحی میکنند.

ورود به اتاق عمل

در این مرحله شما را وارد اتاق عمل کرده و متخصص بیهوشی بسته به شرایط شما بیهوشی عمومی و یا دیگر روش ها مانند تزریق وریدی و یا بی حسی موضعی را برای بی حسی روی شما اعمال میکند.

چگونگی عمل زیبایی بینی توسط دکتر دوغایی

چگونگی انجام عمل جراحی زیبایی بینی بستگی به عوامل زیادی دارد. عمل جراحی بینی با توجه به ویژگی‌ها و فرم بینی فرد متقاضی، بینی مورد انتظار وی و صلاح‌دید جراح، به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. این نوع عمل، به طور کلی، دارای مراحلی است که در ادامه آن‌ها را برمی‌شماریم. اما لازم به ذکر است که شیوه‌ی دقیق برای این نوع عمل به نوع بینی و بینی هدف مراجعه‌کننده، بستگی دارد. به طور مثال، مراحل این جراحی در عمل بینی گوشتی با عمل بینی استخوانی متفاوت است.

نوع عمل و برش بینی

نوع عمل بینی در این مرحله که بسته به باز یا بسته بودن جراحی بینی انتخاب شده است انجام میشود .
در جراحی بسته دکتر متخصص جراحی بینی تمرکز کمتری روی بینی و تغییرات آن دارد ولی جای زخمی بعد از جراحی اصلا دیده نمیشود در صورتی که رد جراحی بینی باز پوست بینی کاملا از ساختار بینی جدا میشود و متخصص می تواند به صورت کامل روی جراحی بینی تمرکز داشه باشد و تغییرات را به راحتی انجام دهد.
در جراحی باز به دلیل ایجاد برش روی بینی بعد از جراحی بینی ، محل زخم ها دیده می شود و بعد از حدود یک الی دو هفته و بیشتر کم کم از بین میرود .

اصلاح فرم بینی

در صورتی که بینی منحرف باشد و کجی داشته باشد در این مرحله مشکل آن برطرف میشود .

عمل بینی شکسته را میتوایند رد این مقاله مطالعه کنید.

اتمام عمل

در این مرحله برای اتمام عمل بینی، برش ها بخیه زده میشوند

اتاق ریکاوری

در این مرحله بعد از جراحی بینی شما را به داخل اتاق ریکاوری می برند و پرستارها بیداری شما را از بیهوشی نظارت می کنند.

مراقبت بعد از جراحی بینی

یکی از مهم مراحل جراحی بینی مراقبت های بعد از عمل میباشد که در صورتی که آن به درستی انجام نشود ممکن است بینی به حالت اولیه خود برگردد و یا دچار مشکل شود و نیاز به جراحی بینی ترمیمی داشته باشد.
نتیجه واقعی جراحی بینی را میتوانید 6 ماه بعد از جراحی بینی ملاحظه کنید زیرا در این مدت بینی ورم دارد .
از انجام فعالیت های سنگین در این روزه به طور جدی خود داری کنید.
داروهایی که دکتر تجویز کرده را به طور کامل و در زمان معین خود مصرف کنید .

انتظارات روز جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی بر اساس تصمیم دکتر که چه ساختاری به بینی شما می آید و چه ساختاری موجب اختلال در عملکرد بینی شما نمیشود انجام میشود ؛
شما در مرحله اول که با دکتر مشاوره میکنید باید انتظارات خود را به وی بگویید و از وی سوالاتی که ذهن تان را درگیر کرده بپرسید.
بنابراین برای جراحی بینی حتما انتظار نداشته باشید که بینی شما به همان شکلی که در نظر گرفته اید در آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: