جراحی بینی فانتزی هدف اکثر بانوان در عمل بینی

یکی از مدل هایی که در حال حاضر طرفداران زیادی را خصوصاً در میان داوطلبین خانم عمل بینی به سمت خود جلب کرده است ، جراحی بینی فانتزی است که با نام عمل بینی با مدل عروسکی نیز شناخته می شود و علت انتخاب چنین نامی برای این مدل ، شباهت آن با بینی ظریف عروسک زیبای باربی است. این مدل علیرغم ظرافت ها و ویژگی های منحصر به فردی که دارد ، قابل اجرا بر روی صورت هر فرد داوطلب برای جراحی نیست چراکه هدف دنبال شده در این پروسیجر زیبایی ، خلق نتیجه ای است که کاملاً چشمگیر بوده و بینی عمل کرده بطور واضح خود را در صورت فرد نمایان کند. به همین منظور ، در صورت تمایل بیمار، جراح بینی بعد از ارزیابی ویژگی های صورت و بینی ، در صورت برازنده بودن این مدل ، آن را به عنوان گزینه قبول کرده و اقدامات جراحی را در این جهت انجام می دهد. برای اینکه در رابطه با این نوع عمل اطلاعات بیشتری کسب نمایید ما توصیه های یکی از بهترین پزشکان جراح بینی تهران دکتر مهران دوغایی مقدم را برای شما گرد آورده ایم.

 

جراحی بینی فانتزی در تهران - دکتر دوغایی

 

جراحی بینی فانتزی بهتر است یا جراحی بینی طبیعی

دنیای جراحی بینی دنیای متنوعی است که در آن بینی را می توان با الگوهای مختلف متناسب با ویژگی های کلی صورت ، تغییر شکل داد. هر یک از این الگو ها دارای ویژگی های خاص خود هستند. برای مثال ، در مدل فانتزی ، نوک بینی به سمت بالا هدایت می شود و اندازه بینی کوچک شده و قوس محسوسی روی پل بینی ایجاد می شود.

در مدل بینی طبیعی ، زاویه بین لب بالا و نوک بینی ، به اندازه محدودتری باز می شود و قوس خیلی محسوسی روی پل بینی ایجاد نمی شود. هیچ استدلالی وجود ندارد که بر مبنای آن بتوان گفت که یک مدل به خودی خود ، در مقایسه با مدل دیگر برتری و ارجحیت دارد. آنچه یک مدل را در مقایسه با مدل دیگر زیباتر می کند ، در نظر گرفتن تناسب آن با سایر مولفه های صورت است. بنابراین زمانی که وارد فاز انتخاب مدل برای جراحی بینی فانتزی می شوید ، دستیابی به یک هارمونی ایده آل از طریق ایجاد تغییرات در بینی ، تمرکز اصلی خواهد بود. نکته مهم این است که اصولا انتخاب بینی فانتزی یک انتخاب حداکثری است و می تواند با ریسک همراه باشد و تنها در صورت های خاص و با روحیه های خاصی منجر به رضایت بعد از جراحی می شود لذا ضروری است قبل از انتخاب، تمامی جوانب را بسنجید و با پزشک خود مشورت نمایید. انتخاب یک بینی نیمه فانتزی در اغلب اوقات یک تصمیم محافظه کارانه تری است و ریسک کمتری خواهد داشت. لذا توصیه می کنم تنها در صورت اطمینان و پس از مشورت با پزشک تصمیم به عمل بینی فانتزی بگیرید.

انتخاب جراح بینی خوب برای عمل کردن بینی با مدل فانتزی

تغییر ویژگی های ظاهری بینی با استفاده از مشخصه های مدل بینی فانتزی و افزودن به جذابیت و زیبایی چهره با استفاده از فرایند جراحی بینی فانتزی قطعاً باید به دست جراح بینی فانتزی انجام شود که در این زمینه از تبحر و تجربه بسیار بالایی برخوردار است و در کارنامه کاری خود ، آمار زیادی مربوط به انجام موفقیت آمیز عمل های مربوط به این مدل مشاهده می شود. مشاوره با یک دکتر خوب عمل بینی بهترین فرصت برای تصمیم گیری در این خصوص است که آیا این مدل می تواند ایده آلی که در بینی خود به دنبال آن هستیم برایمان محقق کند یا خیر. جراح بینی بعد از انجام ارزیابی لازم روی بینی و کل چهره ، در صورتی که تشخیص دهد این مدل می تواند هارمونی مورد نظر را به دست دهد ، آن را به عنوان گزینه مناسب به بیمار خود پیشنهاد خواهد کرد.

جراحی بینی فانتزی برازنده چه صورت هایی است ؟

جراحی بینی عروسکی همانطور که از نامش پیداست بینی را به گونه ای تغییر شکل می دهد که نهایتاً یک بینی کوچک ، ظریف و باریک با یک نوک رو به بالا و یک قوس محسوس روی پل بینی ماحصل کار خواهد بود. بدیهی است چنین ظرافتی باید با سایر بخش های صورت همخوانی داشته باشد به این معنی که اگر قرار باشد این بینی ظریف و کوچک روی صورتی قرار گیرد که سایر بخش های آن از قبیل گونه و چانه ، بزرگ باشند ، نتیجه ایده آلی را به دست نخواهد داد. بنابراین ، این مدل بینی اغلب برای صورت هایی پیشنهاد می شود که بسیار ظریف هستند و مدل بینی فانتزی می تواند زیبایی و جذابیت آن را مضاعف کند.همچنین با توجه به اینکه ارتفاع بینی در بینی های فانتزی کوتاه تر از نرمال می باشد، در مورد افرادیکه صورت کشیده دارند و زوایای صورت خشن و واضح دارند بینی فانتزی توصیه نمی شود.از طرفی اگر اختلال غیر قرینگی صورت دارید و یا اینکه چانه شما از حد نرمال جلوتر است باید بدانید که بینی فانتزی می تواند این اختلالات را بیشتر نمایان کند. در افراد قد بلند و همه ی مردان نیز بینی فانتزی را توصیه نمی کنیم. بنابراین ضروری است قبل از تصمیم به داشتن یک بینی فانتزی حتما تمام جوانب را درنظر بگیرید و با پزشک خود مشورت کنید. بعد از اینکه مرکز درمان را با یک بینی زیبای فانتزی گچ گرفته شده به مقصد منزل ترک می کنید ، فاز مراقبت های بعد از عمل بینی عروسکی تان آغاز می شود.

در این مرحله ، لازم است اقداماتی را انجام دهید تا نتیجه ایده آل مورد انتظارتان محقق شود. دقت عمل به خرج دادن در اجرای دقیق و مو به موی توصیه های سفارشی پزشک ، کمک بزرگی به سرعت گرفتن دوره بهبود می کند. برخی از این توصیه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • تا زمانی که قرار است برای برداشتن گچ بینی به مطب پزشک مراجعه کنید ، بسیار مراقب باشید که این گچ ، خیس نشده و دستکاری یا شل نشود. معمولاً گچ بینی هفت روز بعد از جراحی بینی فانتزی برداشته می شود.
  • بعد از برداشته شدن گچ ، پزشک به بینی تان چسب می زند. لازم است این پروسه چسب زدن تقریباً به مدت یک الی دو ماه ادامه پیدا کند. حتماً نحوه درست چسب زدن به بینی فانتزی را از پزشک یاد بگیرید.
  • حتماً داروهای مسکن و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را طبق دستور مورد مصرف قرار دهید. داروهای مسکن به کنترل درد بعد از عمل بینی کمک می کنند و داروهای آنتی بیوتیک نیز باعث پیشگیری از بروز عفونت می شوند. این نکته بسیار مهم است که شما باید فقط از مسکن تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید و خودسرانه مسکن دیگری مصرف نکنید.
  • قرار دادن کمپرس یخ : خصوصاً در طول 48 ساعت اول بعد از جراحی بینی فانتزی یکی از توصیه های مهم برای کمک به کاهش ورم و کبودی و نیز کاهش درد است. کمپرس را در یک حوله نرم و تمیز بپیچید تا سرمای آن باعث آسیب دیدن پوست نواحی اطراف بینی تان نشود.

هزینه عمل به روش فانتزی

هزینه ای که قرار است در ازای تغییر شکل و اندازه و زیبا و جذاب تر شدن بینی و چهره تان بپردازید ، چیزی است که به احتمال زیاد ، یک دغدغه مهم برایتان به شمار می آید. نکته حائز اهمیت این است که به هیچ وجه نباید هزینه به عنوان فاکتور تاثیر گذار شماره یک ، در فرایند تصمیم گیری در نظر گرفته شود. بنرهای تبلیغاتی فراوانی از قبیل جراحی بینی فانتزی ارزان یا عناوینی از این دست از سوی افراد سود جو طراحی می شوند که هدف به دام انداختن افراد و سودجویی از آنها بدون توجه به سلامت و منافع شان را دنبال می کنند. بنابراین ، همیشه به خاطر داشته باشید که کیفیت ارزان نیست و بهایی که در قبال عمل شدن بینی تان به دست یک جراح بینی ماهر و با تجربه می پردازید ، بهایی است که برای به دست آوردن یک کیفیت فوق العاده و ماندگار پرداخته اید.

آمادگی های قبل از عمل بینی عروسکی

تصمیم گیری برای عمل جراحی بینی فانتزی مستلزم انجام اقدامات اولیه ای است که با هدف مساعد تر کردن شرایط برای هموار تر کردن مسیر اجرای عمل و پروسه مراقبت های بعد از آن و یک دوره بهبود موفقیت آمیز انجام می شود. برخی از این اقدامات شامل موارد زیر می باشد :

  • مدتی قبل از عمل ، از مصرف داروها و مکمل های رقیق کننده خون خودداری کنید. این آیتم ها باعث رقیق شدن خون شده و خطر خونریزی در طول جراحی و دوره ریکاوری را افزایش می دهند.
  • مصرف الکل و کشیدن سیگار را مدتی قبل از جراحی بینی فانتزی ، ترک کنید. این دو آیتم ، باعث می شوند که فرایند بهبود ، با سرعت مطلوب پیش نرود و در نتیجه دوره ریکاوری طولانی تر شود.
  • نسخه های تجویز شده توسط پزشک که حاوی اقلام دارویی و سایر اقلام مورد نیاز در طول دوره ریکاوری است را تهیه کرده و در منزل بگذارید تا در دوره ریکاوری ناچار نشوید که برای تهیه آنها به زحمت بیافتید.
  • یک جای گرم و نرم و دنج را در منزل آماده کرده و آن را به چیزهایی که فکر می کنید در طول دوره ریکاوری بتوانند سرگرمتان کنند تجهیز کنید.

همه این اقدامات با این هدف انجام می شود که تجربه خوبی از دوره ریکاوری داشته و دوره بهبود سریع تر و هموارتری را سپری کنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

بعد از اینکه مرکز درمان را با یک بینی زیبای فانتزی گچ گرفته شده به مقصد منزل ترک می کنید ، فاز مراقبت های بعد از عمل بینی عروسکی تان آغاز می شود. در این مرحله ، لازم است اقداماتی را انجام دهید تا نتیجه ایده آل مورد انتظارتان محقق شود. دقت عمل به خرج دادن در اجرای دقیق و مو به موی توصیه های سفارشی پزشک ، کمک بزرگی به سرعت گرفتن دوره بهبود می کند. برخی از این توصیه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • تا زمانی که قرار است برای برداشتن گچ بینی به مطب پزشک مراجعه کنید ، بسیار مراقب باشید که این گچ خیس نشده و دستکاری یا شل نشود. معمولاً گچ بینی هفت روز بعد از جراحی بینی فانتزی برداشته می شود.
  • بعد از برداشته شدن گچ ، پزشک به بینی تان چسب می زند. لازم است این پروسه چسب زدن تقریباً به مدت یک الی دو ماه ادامه پیدا کند. حتماً نحوه درست چسب زدن به بینی فانتزی را از پزشک یاد بگیرید.
  • حتماً داروهای مسکن و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را طبق دستور مورد مصرف قرار دهید. داروهای مسکن به کنترل درد بعد از عمل بینی کمک کرده و داروهای آنتی بیوتیک نیز باعث پیشگیری از بروز عفونت می شوند.
  • قرار دادن کمپرس یخ خصوصاً در طول 48 ساعت اول بعد از جراحی بینی فانتزی یکی از توصیه های مهم برای کمک به کاهش ورم و کبودی و نیز کاهش درد است. کمپرس را در یک حوله نرم و تمیز بپیچید تا سرمای آن باعث آسیب دیدن پوست نواحی اطراف بینی تان نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفت =

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: